با توجه به هشدارات، فردا (دوشنبه) در استان‌های آذربایجان غربی و نیمه غربی، ایلام، کردستان و کرمانشاه و سه‌شنبه در شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال و غرب خراسان جنوبی، شمال و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، قزوین، ارتفاعات و شرق هرمزگان خطرات جوی خواهند داشت. این خطرات

تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر : 1043
Climatic condition

با توجه به هشدارات، فردا (دوشنبه) در استان‌های آذربایجان غربی و نیمه غربی، ایلام، کردستان و کرمانشاه و سه‌شنبه در شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال و غرب خراسان جنوبی، شمال و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، قزوین، ارتفاعات و شرق هرمزگان خطرات جوی خواهند داشت.

این خطرات شامل لغزندگی جاده‌ها،

آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، خسارت به سازه‌های موقت مانند بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، تاخیر در پروازها و آسیب دیدن محصولات کشاورزی می‌باشد.

با توجه به این موارد، سازمان مربوطه توصیه‌های زیر را ارائه کرده است: عدم توقف در نزدیکی رودخانه‌ها و مناطق سیلابی، با احتیاط عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، دقت در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های امدادی و اجرایی و تمیزکاری دهانه پل‌ها، شستشوی کانال‌ها و رودخانه‌ها، جلوگیری از پارک خودرو در نزدیکی درختان کهنسال و ساختمان‌های نیمه ساخته و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد،

در خصوص افزایش سرعت باد (جریانات شمال – شمال غربی) با بیشینه سرعت تا ۳۰ نات و افزایش حداکثر ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر، اعلام کرده است.

بنابراین، از سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ تا جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۱۰، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز با خطرات جوی مواجه خواهند شد.

به دلیل خطرات جوی مذکور، احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی، آسیب به شناورها به ویژه شناورهای تفریحی سبک و نیمه سنگین، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی، و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی وجود دارد.

سازمان مربوطه توصیه‌های زیر را ارائه کرده است:

منع شنا و غواصی و تردد قایق‌های سبک و تفریحی، ممانعت از فعالیت‌های شیلاتی، محدودیت ورود و خروج کشتی‌ها از بندر، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و اتخاذ تدابیر لازم برای فعالیت‌های فراساحلی و سکوهای نفتی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.