حتماً شما هم پیام‌های مربوط به درمان کرونا با سشوار را دریافت کرده‌اید و یا حتی با آن آشنا هستید. اگر پاسخ شما مثبت است، پیشنهاد می‌کنم این خبر را با دقت مطالعه کنید. ویدئوها و پیام‌های متعددی در مورد استفاده از سشوار برای پیشگیری و حتی درمان ویروس کرونا در فضای مجازی منتشر شده

تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر : 1584
Corona treatment with a hair dryer

حتماً شما هم پیام‌های مربوط به درمان کرونا با سشوار را دریافت کرده‌اید و یا حتی با آن آشنا هستید. اگر پاسخ شما مثبت است، پیشنهاد می‌کنم این خبر را با دقت مطالعه کنید.

ویدئوها و پیام‌های متعددی در مورد استفاده از سشوار برای پیشگیری و حتی درمان ویروس کرونا در فضای مجازی منتشر شده است. این پیام‌ها گاهاً با نسبت دادن تایید این روش به افراد سرشناس، کاربران بیشتر را متقاعد کرده و آن را باور می‌کنند. اما دنیای پزشکی درباره این موضوع چه می‌گوید؟ آیا واقعاً سشوار ساده‌ای که اکثر ما در منزل داریم، می‌تواند راهی برای درمان ویروس کرونا که در این روزها سه چهارم جهان را فراگرفته است، باشد؟

شایعات درباره کرونا؛ از مصرف الکل و هروئین تا استفاده از سشوار برای مقابله با ویروس کرونا

یاهو در یک مقاله نوشت که به دلیل تلاش همه اعضای جامعه پزشکی برای یافتن درمانی برای بیماری ویروسی جدید به نام COVID-19 یا کرونا، همه مردم جهان هر روز منتظر خبری از کشف درمان قطعی این ویروس هستند. اما برخی افراد با به اشتراک گذاشتن روش‌های خانگی و ساختگی بدون پایه علمی، توجهات کاربران فضای مجازی را جلب کرده‌اند.

این شایعات شامل مواردی مانند شستشوی دست هر ۱۵ دقیقه، مصرف کوکائین، و روش‌های جدید و دیگر روش‌هایی هستند که ممکن است شنیده یا خوانده باشید. اما آخرین شایعه که هیچ‌کس انتظارش را نداشت، این است که با استفاده از سشوار و قرار دادن هوای گرم آن در بینی و دهان، می‌توان ویروس را درمان کرد.

این نظریه به طور گسترده در یک فیلم در یوتیوب و فیسبوک به گردش آمد که بعد از اینکه نیویورک تایمز آن را از لحاظ علمی رد کرد، این ویدئوها حذف شدند. افراد منتشر کننده این ویدئوها ادعا می‌کردند که تنفس در هوای گرم از سونا یا سشوار می‌تواند منجر به مرگ از ناحیه کروناویروس شود. در عرض چند ثانیه، هجوم کاربران فضای مجازی برای آزمایش و اشتراک این ادعا آغاز شد و این ادعا به سرعت در دستان همه قرار گرفت.

به طور صریح و قاطعانه، نه، حقیقت درمانی مبتنی بر استفاده از گرما برای کشته شدن ویروس کرونا وجود ندارد. اگر به گزارش‌هایی که در رسانه‌های رسمی و وب‌سایت‌های تخصصی پزشکی منتشر شده است، توجه کرده باشید، خواهید دید که منظور از گرمای شدید، استفاده متخصصان پزشکی برای تمیز کردن وسایل و تجهیزات پزشکی است، نه استفاده از سشوار یا گرمای شدید برای درمان ویروس. این نظریه خاص و کاملاً غیرعلمی به جای محافظت در برابر ویروس کرونا، شما را در معرض خطر قرار می‌دهد و می‌تواند به مشکلات جدی منجر شود، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

استفاده از سشوار و توهم درمان کرونا، خطری را ایجاد می‌کند که در یک جمله می‌توان آن را بیان کرد: تنفس در هوای گرم، که با استفاده از سشوار و دیگر وسایل معرفی شده در ویدئوها، به سطح چشم، بینی و دهان صدمه وارد می‌کند و خط اول دفاعی شما در برابر عفونت را به راحتی تضعیف می‌کند.

به وضوح، با آسیب رساندن به این بخش‌های بدن، خودتان را در معرض آسیب پذیری قرار می‌دهید، زیرا گرما به دلیل ضعف بینی و دهان آنها، در ابتلا به هر نوع عفونت تنفسی، شما را به خطر می‌اندازد، به عبارتی دقیقاً نتیجه‌ای عکس از آنچه که انتظار دارید به همراه دارد.

بنیاد CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها) بیان می‌کند که سیستم‌های تنفسی که تحت تأثیر گرمای ایجاد شده قرار می‌گیرند، به ویژه برای افرادی که شرایط پزشکی مانند آسم دارند، خطر ابتلا به عوارض جدی‌تر از COVID-19 را برای آنها افزایش می‌دهد. اما آسیب به همین جا ختم نمی‌شود و افراد با تنفس در هواهای با دماهای بالا از طریق بینی، می‌توانند به پوست خود نیز آسیب برسانند.

باید به خاطر داشت که در حال حاضر، هرچند آزمایش‌های داروهای ضد ویروسی در حال انجام است، اما هیچ درمان خاصی برای COVID-19 در دسترس نیست که توسط CDC تأیید شده باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.