مدیرعامل شرکت توانیر در یک نشست خبری در حاشیه نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت که توانیر توانسته است ۱۲۰۰ مگاوات کاهش در برق خانگی را داشته باشد و تعرفه برق به همین شکل باقی خواهد ماند، به این معنی که تغییری در تعرفه ایجاد نخواهد شد و مصرف‌کنندگان پرمصرف تدریجاً افزایش تعرفه خواهند داشت. مصطفی رجبی

تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر : 1825
Electricity

مدیرعامل شرکت توانیر در یک نشست خبری در حاشیه نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت که توانیر توانسته است ۱۲۰۰ مگاوات کاهش در برق خانگی را داشته باشد و تعرفه برق به همین شکل باقی خواهد ماند، به این معنی که تغییری در تعرفه ایجاد نخواهد شد و مصرف‌کنندگان پرمصرف تدریجاً افزایش تعرفه خواهند داشت.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر، بیان کرد که :

تابستان سال ۱۴۰۳ به عنوان یکی از گرم‌ترین تابستان‌ها شناخته خواهد شد و افزایش دما باعث افزایش مصرف برق و استفاده از تجهیزات سرمایشی می‌شود. به همین دلیل، برنامه‌هایی طراحی شده است تا تأمین پایدار برق برای مردم انجام شود. این برنامه شامل ۱۸۰ اقدام در ۶ محور است که شامل توسعه ظرفیت نیروگاهی، احداث نیروگاه جدید و افزایش ظرفیت نیروگاه‌های موجود است.

وی افزود: در بخش توسعه ظرفیت نیروگاهی، برنامه‌ای ویژه شامل نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی در دست اجرا است و علاوه بر آن، نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز در دستور کار قرار گرفته‌اند. با همکاری وزارت نیرو، ۵۰۰ مگاوات توان نیروگاه‌هایی که قرارداد برای آن‌ها امضا شده است و ۴۵۰۰ مگاوات توان از طریق مناقصه به ظرفیت تولید برق کشور در سال آینده اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به تلاش‌هایی که در حال انجام است تا تولید برق را در تابستان سال آینده به طور قابل توجهی افزایش دهیم، تأکید کرد که در حوزه شبکه انتقال و توزیع، ۷۷ پروژه تعریف شده است که به مناطقی که مشکلاتی در زمینه انتقال و توزیع برق داشته‌اند، کمک خواهند کرد؛ بهبود شبکه و توسعه در دستور کار قرار دارد و پیشرفت پروژه‌ها در حال رقم خوردن است.

وی افزود: علاوه بر این، برنامه‌های جزئی‌تری نیز در حوزه مصرف خانگی در سال‌های گذشته در دستور کار قرار داشته است که شامل مشارکت ۴۰ درصدی بخش خانگی در مدیریت مصرف برق بوده است، آرزومندیم که این برنامه توسعه یابد و در بخش‌های مختلف از جمله تجاری و کشاورزی نیز به صرفه‌جویی بپردازیم تا بتوانیم تأمین برق قابل اعتمادی را برای تابستان فراهم کنیم.

مدیر عامل شرکت توانیر، آقای رجبی مشهدی، اعلام کرد که :

در بخش صنعت، طبق قانون مانع زدایی از تولید، تا به حال ۸۷۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است. همچنین، بر اساس ماده ۴ این قانون، تعهد بر احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق وجود دارد و پیش بینی می‌شود تا تابستان سال آینده ۱۷۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شود. ایشان تأکید کرد که با احداث این نیروگاه‌ها، فشار بر شبکه برق کشور کاهش خواهد یافت.

در پاسخ به سؤالی درباره افزایش تعرفه برق در سال آینده، آقای رجبی مشهدی اعلام کرد که افزایش تعرفه در دستور کار نیست و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.

وقتی مدیر عامل توانیر به سؤالی درباره شکایات برخی از مشترکان در مورد افزایش هزینه‌ها پاسخ داد، او توضیح داد که ما توانستیم ۱۲۰۰ مگاوات در مصرف برق خانگی کاهش دهیم و تعرفه به همین شکل باقی خواهد ماند، بنابراین، تغییری در تعرفه ایجاد نخواهد شد و مصرف‌کنندگان پرمصرف به صورت پلکانی افزایش تعرفه خواهند داشت.

مدیر عامل شرکت توانیر ادامه داد: در فصل زمستان، الگوی مصرف برق کاهش می‌یابد و در مناطق گرمسیری، میزان مصرف کمتری (۲۰۰ کیلو ساعت) نسبت به قبل دارد، که اکنون به ۱۰۰ مگاوات کاهش یافته است. افرادی که از سیستم‌های سرمایشی برقی استفاده کرده‌اند، باید قبوض بیشتری را پرداخت کنند. بنابراین، توصیه ما این است که از وسایل گرمایشی گازی استفاده شود یا از سیستم‌های برقی به صورت بهینه استفاده گردد.

در خاتمه، مدیر عامل توانیر یادآور شد که بیش از ۶۰ درصد از تولید برق توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و این بخش نقش پررنگی در تأمین برق دارد. نیروگاه‌های دولتی تقریباً در حال توقف هستند و بیش از ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش انجام می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.