قیمت طلا و سکه با شروع هفته جدید در مسیر کاهش قرار گرفته و بخشی از افزایش قیمت در روز آخرین هفته را تعویض کرده است. انس جهانی طلا افزایش محدودی نیز داشته و در حدود 2045 دلار تثبیت شده است، اما روند نزولی قیمت در بازار طلا تحت تأثیر کاهش 400 تومانی دلار قرار

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر : 1358
Gold in the market

قیمت طلا و سکه با شروع هفته جدید در مسیر کاهش قرار گرفته و بخشی از افزایش قیمت در روز آخرین هفته را تعویض کرده است.

انس جهانی طلا افزایش محدودی نیز داشته و در حدود 2045 دلار تثبیت شده است، اما روند نزولی قیمت در بازار طلا تحت تأثیر کاهش 400 تومانی دلار قرار گرفته است.

معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند با وجود افزایش محدود انس جهانی طلا در روز شنبه، طلای جهانی در روزهای آینده نقش فعالی نخواهد داشت و تأثیر سال نو میلادی نیز از این بازار کاسته شده است.

با این حال، با وجود روند کاهشی قیمت طلا و سکه، معامله‌گران در نهایت تا 10 درصد کاهش را پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند نباید انتظار ریزش‌های شدیدی از بازار طلا داشت.

رانت طلای چندنرخی:

بانک مرکزی اقدام به تأمین ارز برای واردات طلا می‌کند، و این ارز از طریق صادرات خود به صورت شمش تأمین می‌شود. تحویل، عرضه و فروش طلا در بازار ارز و طلا در ایران در بستر مرکز مبادله ارز و طلا انجام می‌شود. این بخشنامه برای فعالان بازار طلا به معنای وجود رانت ارزی چندنرخی است. آن‌ها معتقدند رانت طلای چندنرخی در بازار طلا به عنوان یک سیاست‌گذار غیررقابتی بر روی قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد.

قیمت سکه بهار ۲۶ میلیونی:

قیمت سکه امامی در روز شنبه، ۱۶ دی ۱۴۰۲ با کاهش ۴۰۵ هزار تومانی به ۳۰ میلیون و ۹۷ هزار تومان رسید. همچنین، قیمت سکه بهار نیز کاهش ۲۴۰ هزار تومانی داشت و از دست داده شده و به ۲۶ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید.

سایر ارزش‌های سکه:

قیمت نیم‌سکه در ابتدای هفته با کاهش ۱۵۰ هزار تومان به ۱۶ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان معامله شد. همچنین، قیمت ربع سکه با کاهش ۱۵۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه نیز در روز شنبه با ریزشی مواجه شد و حباب سکه‌ها به غیر از سکه بهار آزادی کاهش یافت. قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۱۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید. همچنین، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش پنج هزار تومانی به دو میلیون و ۵۵۹ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

درباره حباب سکه‌ها، قیمت سکه امامی با کاهش ۱۴۲ هزار تومانی مواجه شد، نیم‌سکه با کاهش ۲۱ هزار تومانی، ربع سکه با کاهش ۸۵ هزار تومانی و سکه گرمی با کاهش ۶۹ هزار تومانی روبرو شد. اما قیمت سکه بهار افزایش ۸۹ هزار تومانی داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.