شهر اصفهان در عصر بزرگی خود دارای ۱۳۷ کاخ، ۱۶۲ مسجد، ۴۸ مدرسه، ۲۷۳ حمام و ۱۲ گورستان بود. این شهر به دلیل پل‌ها، کاخ‌ها و مساجد زیبا و تاریخی خود شهرت دارد. برای ارزیابی آثار هنری و تاریخی (گابا – نام باستانی اصفهان) اگر می‌خواهید نمره ۲۰ را بدهید، باید ۲۰ اثر نیز نام

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
کد خبر : 1435
Esfahan

شهر اصفهان در عصر بزرگی خود دارای ۱۳۷ کاخ، ۱۶۲ مسجد، ۴۸ مدرسه، ۲۷۳ حمام و ۱۲ گورستان بود. این شهر به دلیل پل‌ها، کاخ‌ها و مساجد زیبا و تاریخی خود شهرت دارد.

برای ارزیابی آثار هنری و تاریخی (گابا – نام باستانی اصفهان)

اگر می‌خواهید نمره ۲۰ را بدهید، باید ۲۰ اثر نیز نام ببرید. این اثار شامل میدان نقش‌جهان، مسجد شاه، سی و سه پل، پل خواجو، پل مارنان، مسجد جامع اصفهان، مسجد سیّد، مسجد شیخ لطف‌الله، منار جنبان، برج کبوترخانه، گذر چهارباغ عباسی، میدان عتیق، کاخ چهلستون، آتشگاه اصفهان، کاخ عالی‌قاپو، کاخ هشت بهشت، کلیسای وانک، حمام علیقلی آقا، مدرسه چهارباغ و هتل عباسی هستند.

خواهرخواندگی یک پیمان است که با هدف ایجاد رابطه‌ای دوستانه و هدفمند بین یک جامعه شهری و یک جامعه شهری مشابه در خارج از کشور برقرار می‌شود. این پیمان به منظور تبادل اطلاعات، تجارب و توسعه روابط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین دو شهر ایجاد شده است. فعالان فرهنگی و اقتصادی هر دو شهر می‌توانند با همکاری و استفاده از مزایای این پیمان، به منظور توسعه متوازن شهری خود اقدامات لازم را انجام دهند.

اصفهان، در گذشته‌های دور

به عنوان پایتختی با شکوه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شناخته می‌شد و همواره مرکز توجه شهرهای جهان بود. به طوری که بسیاری از سیاستمداران برجسته بین‌المللی در سفرهایشان به ایران، اصفهان را به عنوان یکی از مقاصد مورد علاقه خود انتخاب می‌کنند.

اصفهان یکی از شهرهای محبوب و معروف ایران است که برخی از خواهرخواندگی‌های متعددی دارد. این خواهرخواندها خود از شهرهای مشهور و شناخته شده در سطح جهان هستند.

برخی از خواهرخواندهای اصفهان عبارتند از:

  1. شهر کوالالامپور در مالزی
  2. شهر شی‌آن در چین
  3. شهر فلورانس در ایتالیا
  4. شهر یاش در رومانی
  5. شهر بارسلونا در اسپانیا
  6. شهر ایروان در ارمنستان
  7. شهر کویت در کویت
  8. شهر فرایبورگ در آلمان
  9. شهر هاوانا در کوبا
  10. شهر لاهور در پاکستان
  11. شهر سن پترزبورگ در روسیه
  12. شهر داکار در سنگال
  13. شهر بعلبک در لبنان
  14. شهر سمرقند در ازبکستان
  15. شهر پورتو در پرتغال
  16. شهر گیونگجو در کره جنوبی

علاوه بر این، شهرهای حیدرآباد در هند، کیوتو در ژاپن، اوسان در کره جنوبی، پوتوسی در بولیوی و قونیه در ترکیه نیز به عنوان پیشنهادهای خواهرخواندگی با اصفهان نام برده می‌شوند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.