در جلسه معاونان درمان وزارت بهداشت در تهران، امیرحسام علیرضایی اظهار کرد: در حال حاضر، در کشور، شاخص اهدای عضو به میزان ۱۳.۴ در هر یک میلیون نفر است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. وی با بیان اینکه تأکید ما بر روی راه اندازی و توسعه دیالیز صفاقی است، افزود: برای توسعه

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر : 1906
کلینیک

در جلسه معاونان درمان وزارت بهداشت در تهران، امیرحسام علیرضایی اظهار کرد: در حال حاضر، در کشور، شاخص اهدای عضو به میزان ۱۳.۴ در هر یک میلیون نفر است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تأکید ما بر روی راه اندازی و توسعه دیالیز صفاقی است، افزود:

برای توسعه این مراکز، افزایش تعرفه نیروی انسانی، اعمال سیاست‌های تشویقی، بهبود کیفیت و استاندارد سازی و فراهم کردن فضا از جمله اقدامات لازم است.

علیرضایی به ابلاغ بخشنامه “تعالی نظام ارائه خدمات توانبخشی” اشاره کرد و گفت:

آئین‌نامه شامل ایجاد و توسعه واحد توانبخشی قلبی و ریوی و کلینیک توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی) در بیمارستان‌های عمومی با بیش از ۱۰۰ تخت و واحد فیزیوتراپی در بیمارستان‌های زیر ۱۰۰ تخت (بیش از ۶۴ تخت) و ایجاد بخش توانبخشی بستری برای بزرگسالان است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درباره راه اندازی کلینیک‌های توانبخشی اظهار داشت:

تأیید اصولی برای افزایش ۱۷۵ تخت بستری جدید برای توانبخشی بزرگسالان صادر شده است. همچنین، ۱۴ واحد گفتاردرمانی، ۱۰ واحد فیزیوتراپی و ۱۰ واحد کاردرمانی راه اندازی شده و ۴ بخش توانبخشی قلبی برای بهبود خدمات توانبخشی در کشور تأسیس شده است.

آقای علیرضایی گفتند: تا به حال، در کشور ۷۷ مرکز تخصصی درمان ناباروری سطح دو در دانشگاه‌های علوم پزشکی تأسیس شده است تا افراد به خدمات تخصصی سطح دو دسترسی پیدا کنند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:

تمامی واحدهای شناسایی و تهیه اعضا و بخش‌های پیوند اعضا در کشور در ایام نوروز فعال هستند.

وی اعلام کرد که تمام اورژانس‌های مراکز تخصصی درمان سرطان در ایام تعطیلات فعال هستند و گفت: برای جلوگیری از قطع درمان بیماران، تمام مراکز شیمی درمانی و پرتو درمانی دولتی باید به تمام مراجعان پاسخگو باشند و در بخش خصوصی، حداقل یک سوم تخت‌های شیمی درمانی سرپایی (حداقل ۲ روز در هفته) باید خدمات لازم را ارائه دهند.

علیرضایی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی باید درباره مراکزی که در ایام نوروز خدمات تشخیصی، تخصصی و درمانی سرطان ارائه می‌دهند، به عموم مردم اطلاع رسانی کنند، گفت: در هر دانشگاه حداقل یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی دولتی و در شهرهای بزرگ، علاوه بر مراکز دولتی، حداقل ۲ مرکز دندانپزشکی شبانه روزی خصوصی در ایام نوروز باید فعالیت داشته باشند و در این زمینه نیز باید اطلاع رسانی مناسب انجام شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.