پس از گذشت دو روز از اولین حراج سکه، پول متقاضیانی که در این حراج برنده نشدند به آنها بازگشت داده شده است. سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا اعلام کرد که به دلیل فرآیندهای اجرایی، در فرآیند بازگشت پول کمی تاخیر وجود داشته است، اما مردم نباید نگران باشند زیرا فرآیند عودت پول در

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر : 1928
سکه طلا

پس از گذشت دو روز از اولین حراج سکه، پول متقاضیانی که در این حراج برنده نشدند به آنها بازگشت داده شده است. سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا اعلام کرد که به دلیل فرآیندهای اجرایی، در فرآیند بازگشت پول کمی تاخیر وجود داشته است، اما مردم نباید نگران باشند زیرا فرآیند عودت پول در حال انجام است.

اولین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ایران در روز یکشنبه (۱۳ اسفند) برگزار شد

هدف این حراج این بود که وجه پرداخت شده توسط متقاضیانی که برنده نشده‌اند، به حساب کیف پول آنها بازگردانده شود و در هر زمانی متقاضی می‌تواند موجودی خود را برداشت کند.

با این حال، بعد از اعلام نتایج حراج سکه

برخی از متقاضیان تماس گرفته و اظهار نارضایتی کرده‌اند که بعد از گذشت دو روز هنوز امکان استرداد وجه برایشان فراهم نشده است.

مرکز مبادله اعلام کرده است که مبالغ واریز شده که در حراج اول خریداری نشده‌اند، در حال حاضر قابل برداشت هستند و در صورت درخواست استرداد، مبلغ عودت داده خواهد شد و به حساب مورد استفاده متقاضی واریز خواهد شد.

با این حال، یکی از مخاطبان تصاویری از درخواست استرداد وجه خود را ارسال کرده و اعلام کرده است که هنوز این امکان برایش فراهم نشده است. حتی او به مرکز مبادله ارز و طلا مراجعه حضوری کرده و اطلاعاتی دریافت کرده که “پولش توسط بانک مرکزی مسدود شده است و مرکز مبادله در حال تلاش برای برطرف کردن این مشکل است”.

در ضمن، این متقاضی نگرانی دیگری داشت که در شرایط فعلی که قیمت سکه طلا و ارز در روزهای گذشته افزایش یافته است، وجه خود را در مرکز مبادله قرار داده و نمی‌تواند از آن برای خرید استفاده کند.

به طور کلی، آقای اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا، تأکید کرده است که پول متقاضیان در مرکز مبادله بلوکه نشده است. او توضیح داده که فرآیند بازگشت پول‌ها در حال انجام است، اگرچه به دلیل فرآیندهای اجرایی، در ابتدا کندی در این فرآیند وجود داشته است. اما در حال حاضر، این امکان برای متقاضیان عودت وجه فراهم شده است و آنها می‌توانند از سامانه معاملات برای استرداد وجه خود استفاده کنند. همچنین، کسانی که تمایل به شرکت در حراج دوم (که در روز چهارشنبه برگزار می‌شود) دارند، می‌توانند با استفاده از همان واریزی که قبلاً انجام داده‌اند، در این حراج‌ها شرکت کنند.

آقای بالسینی همچنین تأکید کرده است که متقاضیان باید در نظر داشته باشند عملیات استرداد وجه تنها به تعداد و مبلغی که پرداخت شده بود انجام می‌شود. همچنین پس از تأیید درخواست متقاضی و انجام عملیات استرداد وجه، بازگشت پول بر اساس قوانین و زمانبندی سامانه ساتنا و پایا انجام می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.