رییس سازمان برنامه و بودجه، همراه با همکاری وزارت بهداشت، تصمیمات مهم در حوزه سلامت را تشریح کرد. داوود به این موضوع اشاره کرد که برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی با محدودیت بودجه روبرو هستند و باید با اجرای یک طرح ویژه، تعهدات معوقه دانشگاه‌های علوم پزشکی در اولین فرصت تسویه شوند و ساختار مالی

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر : 1962
hygiene

رییس سازمان برنامه و بودجه، همراه با همکاری وزارت بهداشت، تصمیمات مهم در حوزه سلامت را تشریح کرد.

داوود به این موضوع اشاره کرد که برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی با محدودیت بودجه روبرو هستند و باید با اجرای یک طرح ویژه، تعهدات معوقه دانشگاه‌های علوم پزشکی در اولین فرصت تسویه شوند و ساختار مالی این دانشگاه‌ها با پایداری مالی بهبود یابد. این موضوع جزو برنامه‌های سال آینده است و به همکاری با وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

وی افزود که با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان و دستیاران پزشکی، بخش بودجه آموزش جداگانه ایجاد می‌شود تا ظرفیت درمانی نیز افزایش یابد.

منظور نیز اظهار داشت که تصمیم گرفته شده است تا بخش آموزش دستیاران پزشکی و پیراپزشکان را از بودجه درمان جدا کنند تا بهداشت و درمان سرعت بیشتری در ارائه خدمات داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، در مورد تعرفه پزشکی نیز ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد تعرفه پزشکی به بیمارستان‌ها و خدمات ارائه شده اختصاص دارد. یکی از عوامل اصلی که به اصلاح نظام مالی کمک می‌کند، مسئله تعرفه در نظام درمان و پزشکی است. شورای عالی بیمه این مسئله را بررسی کرده و سازمان برنامه نیز در حال بررسی آن است. با رایزنی با وزارت بهداشت و با مصوبه دولت، ما کمک می‌کنیم تا با اصلاح تعرفه‌ها، بخش قابل توجهی از محدودیت‌های مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی برطرف شود.

وی اظهار داشت: با وزارت بهداشت درباره تکمیل بیمارستان‌های در حال ساخت توافق شده است و در تخصیص بودجه اسفند و سال آینده، ما کمک می‌کنیم تا به طرح توسعه و بهره‌برداری از بیمارستان‌های در حال ساخت کمک شود. همچنین، مسئله مقاوم سازی بیمارستان‌های فرسوده نیز مورد بررسی و رایزنی با وزارت بهداشت قرار گرفته است تا با همکاری این وزارتخانه، نوسازی و بهسازی بیمارستان‌های فرسوده بهبود یابد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.