همانطور که اشاره شد، انتخابات دورهٔ یازدهم مجلس شورای اسلامی در تاریخ 2 اسفند 1398 برگزار شد. و حالا، پس از گذشت چهار سال، انتخابات دوازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی در تاریخ 11 اسفند 1402 برگزار خواهد شد. در این انتخابات، مردم به منظور انتخاب نمایندگان دورهٔ دوازدهم مجلس، به صندوق‌های رای خواهند رفت. تاریخ

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 1464
انتخابات

همانطور که اشاره شد، انتخابات دورهٔ یازدهم مجلس شورای اسلامی در تاریخ 2 اسفند 1398 برگزار شد. و حالا، پس از گذشت چهار سال، انتخابات دوازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی در تاریخ 11 اسفند 1402 برگزار خواهد شد. در این انتخابات، مردم به منظور انتخاب نمایندگان دورهٔ دوازدهم مجلس، به صندوق‌های رای خواهند رفت.

تاریخ دقیق انتخابات مجلس

مجلس شورای اسلامی، یکی از دو رکن قوهٔ مقننهٔ جمهوری اسلامی ایران است که نمایندگان آن هر چهار سال یک بار و از طریق انتخابات تعیین می‌شوند. تاکنون یازده دورهٔ انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شده است. انتخابات دورهٔ اول در تاریخ 24 اسفند 1358 و انتخابات دورهٔ یازدهم در تاریخ 2 اسفند 1398 برگزار شد. در سال جاری نیز انتخابات مجلس در کشورمان برگزار خواهد شد، اما تاریخ دقیق برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان برای سال 1402 هنوز مشخص نیست.

انتخابات مجلس شورای اسلامی برای سال 1402 در روز 11 اسفند برگزار می‌شود

این انتخابات دوازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی را برای تعیین نمایندگان به صندوق‌های رای می‌کشاند. در این دوره، 290 نماینده در ساختمان مجلس حضور خواهند داشت. همچنین، در همان روز جمعه، انتخابات ششمین دورهٔ مجلس خبرگان رهبری نیز همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.