مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که به منظور فراهم کردن دسترسی آسان کاربران تلفن‌های همگانی به کارت‌های قابل شارژ، طرحی برای به‌روزرسانی تلفن‌های همگانی را به اجرا درآورده است. این طرح به کاربران امکان تماس از طریق تلفن‌های همگانی با فعال‌سازی کارت‌های تلفن و امکان شارژ مجدد را به راحتی فراهم می‌کند. به گزارش

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر : 1313
Close up of a telephone in an outdoor public phone booth box in United Kingdom

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که به منظور فراهم کردن دسترسی آسان کاربران تلفن‌های همگانی به کارت‌های قابل شارژ، طرحی برای به‌روزرسانی تلفن‌های همگانی را به اجرا درآورده است. این طرح به کاربران امکان تماس از طریق تلفن‌های همگانی با فعال‌سازی کارت‌های تلفن و امکان شارژ مجدد را به راحتی فراهم می‌کند.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران،

سیدمجید صدری بیان کرد که تماس با تلفن همگانی تنها در صورت فعال‌سازی کارت‌های تلفن امکان‌پذیر است. وی افزود: زیرساخت‌های بسیار مناسبی در حوزه تلفن ثابت در سراسر کشور فراهم شده است و در این طرح از قابلیت دستگاه‌های هوشمند تلفن همگانی استفاده و بهینه‌سازی می‌شود.

صدری توضیح داد: مشتریان برای فعال‌سازی کارت‌های تلفن قدیمی می‌توانند به مراکز مخابراتی مراجعه کرده و پس از ثبت کارت تلفن به نام مشتری، رمز چهار رقمی به کارت تلفن اختصاص می‌یابد. همچنین، در صورت خرید کارت تلفن جدید، آن کارت به نام مشتری ثبت و رمز چهار رقمی به آن اختصاص داده می‌شود.

مهندس صدری با اشاره به اینکه کارت تلفن جدید خریداری شده دارای مبلغی به عنوان شارژ اولیه است، اظهار کرد مشتریان می‌توانند برای خرید شارژ از طریق سایت شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir، مراجعه به مراکز مخابراتی، یا استفاده از کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع استفاده کنند.

او بیان کرد مشترکان باید ابتدا کارت تلفن خود را در کارتخوان تلفن همگانی قرار داده و در این مرحله پیام “در حال ارزیابی اعتبار کارت” را مشاهده خواهند کرد. سپس باید رمز چهار رقمی خود را وارد کنند و پس از دیدن پیام “لطفاً شماره گیری نمایید”، کارت فعال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین اضافه کرد که در روش جدید به‌روزرسانی، سعی شده است که کاربران تلفن‌های همگانی همچنان از کارت‌های تلفن خود استفاده کنند و پس از اتمام اعتبار، بتوانند شارژ کنند و مجدداً از آن استفاده کنند.

صدری تصریح کرد که بهتر است از دور انداختن کارت‌های تلفن پس از اتمام شارژ خودداری شود، زیرا کارت‌های تلفن قابل شارژ هستند. اگر مشترک در هنگام استفاده از کارت تلفن خود پیام “کارت غیر مجاز می‌باشد” را در دستگاه تلفن همگانی مشاهده کند، باید برای حل مشکل به مراکز مخابراتی مراجعه کند.

سیدمجید صدری در پایان بیان کرد که تلفن‌های همگانی بیشتر در بخش‌هایی مانند خوابگاه‌ها، پادگان‌ها و مناطق متراکم جمعیت استفاده می‌شوند. شرکت مخابرات ایران در تلاش است تا با استفاده از تمام امکانات خود، ارتباطات هموطنان را در سراسر کشور به بهترین شکل ممکن و به صورت پایدار، به منظور تحقق شعار ارتباطی فراگیر، حفظ کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.