مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان  درباره چالش تامین انرژی گاز و اطلاعیه شرکت گاز به فولادی‌ها، بیان کرد: موضوع مطرح شده از سوی شرکت ملی گاز مرتبط با ظرفیت‌های جدید و شرکت‌های جدیدی است که قرار است تشکیل شوند. در حاشیه پنجمین نمایشگاه صنعت فولاد ایران مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان آقای ابراهیمی با اعلام مطلب فوق،

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر : 1401
فولاد

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان  درباره چالش تامین انرژی گاز و اطلاعیه شرکت گاز به فولادی‌ها، بیان کرد: موضوع مطرح شده از سوی شرکت ملی گاز مرتبط با ظرفیت‌های جدید و شرکت‌های جدیدی است که قرار است تشکیل شوند.

در حاشیه پنجمین نمایشگاه صنعت فولاد ایران

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان آقای ابراهیمی با اعلام مطلب فوق، بیان کرد: شرکت ملی گاز قصد دارد قراردادهای گازی را به قراردادهای 8 ماهه برای ظرفیت‌های جدید تبدیل کند.

وی افزود: مشکل تامین گاز به یک بحران تبدیل شده است و در حوزه صنعت فولاد از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. این روش‌ها شامل ذخیره‌سازی، استفاده از گنبدهای نمکی، خرید ال‌ان‌جی و اس‌ان‌جی (که بیشتر برای مصارف حرارتی استفاده می‌شود) و روش‌های دیگری است که شرکت فولاد خوزستان نیز بر سه پروژه تمرکز داشته است.

آقای امین ابراهیمی در توضیح این پروژه‌ها، اظهار کرد:

یکی از این پروژه‌ها که به صورت کنسرسیوم ایمیدرو انجام می‌شود، شامل حضور در میادین جدید گازی است. مشکل اصلی ما در تامین گاز در فصل‌های سرد سال است و امسال نیز این توقفات از پاییز آغاز شده و شرایط نامناسب‌تری نسبت به گذشته دارد.

وی با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از گاز برای تولید آهن اسفنجی استفاده می‌شود، افزود: در فرایند تولید آهن اسفنجی، گرمای تولید شده به بریکت سرد تبدیل می‌شود و برای جلوگیری از توقف فعالیت، این مسئله را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

همچنین، استفاده از تکنولوژی هیدروژن به جای گاز در واحد شادگان نیز در حال انجام است تا در یک دوره زمانی 3 تا 4 ساله، در این مجموعه تولید الفین جنوب کشور را به کار بگیریم و به طور واقعی فولاد سبز را در این مجموعه آغاز کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.