درباره چالش تامین انرژی گاز و اطلاعیه شرکت گاز به فولادی‌ها، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: موضوع مطرح شده درباره ظرفیت‌های جدید و شرکت‌های جدیدی است که قرار است تشکیل شوند و این موضوع به تأمین انرژی گاز مربوط می‌شود. فولاد خوزستان در زمینه تامین گاز ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، در حاشیه پنجمین

تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر : 1439
Khuzestan steel supply gas

درباره چالش تامین انرژی گاز و اطلاعیه شرکت گاز به فولادی‌ها، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: موضوع مطرح شده درباره ظرفیت‌های جدید و شرکت‌های جدیدی است که قرار است تشکیل شوند و این موضوع به تأمین انرژی گاز مربوط می‌شود.

فولاد خوزستان در زمینه تامین گاز

ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، در حاشیه پنجمین نمایشگاه صنعت فولاد ایران اعلام کرد که اقدام شرکت ملی گاز در تبدیل قراردادهای گازی به قراردادهای 8 ماهه، به طور خاص به ظرفیت‌های جدیدی مربوط است که قرار است در آینده ایجاد شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود:

مشکل گاز به یک بحران تبدیل شده است و در حوزه تامین گاز صنعت فولاد از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. این روش‌ها شامل ذخیره سازی، استفاده از گنبدهای نمکی، خرید گاز ال ان جی (LNG)، استفاده از سوخت گازی (SNG) – که بیشتر به صورت مصرف حرارتی استفاده می‌شود – و روش‌های دیگری هستند که شرکت فولاد خوزستان نیز بر روی ۳ پروژه تمرکز داشته است.

او در توضیح این پروژه‌ها افزود: یکی از این پروژه‌ها که به صورت کنسرسیوم ایمیدرو اجرا می‌شود، مربوط به حضور در میادین جدید گازی است. مشکل اصلی ما درباره گاز در فصول سرد سال است و از پاییز امسال این مشکل بیشتر شدید شده است و شرایط نامناسب‌تری نسبت به گذشته داریم.

وی با تأکید بر اینکه گاز عمده برای تولید آهن اسفنجی استفاده می‌شود، اظهار کرد:

در فرایند تولید گرم، آهن اسفنجی به بریکت سرد تبدیل می‌شود و برای جلوگیری از توقف فعالیت، این مسئله را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

به علاوه، استفاده از تکنولوژی هیدروژن به جای گاز در واحد شادگان نیز درحال انجام است. این اقدام به منظور استفاده از تولید الفین جنوبی به مدت 3 تا 4 سال در این مجموعه صورت می‌گیرد تا به طور عملی فرایند فولاد سبز را در این واحد آغاز کنیم واقعاً.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.