یک کشیش آشوری در شهر سیدنی استرالیا روز دوشنبه 25 مارس 2024 مورد حمله با چاقو قرار گرفت. این حمله در حالی رخ داد که قربانی، اسقف ماری امانوئل، در حال برگزاری مراسم مذهبی در کلیسای خود بود. مهاجم که هویتش هنوز مشخص نشده، با چاقو به اسقف امانوئل حمله کرد و او را از

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر : 2124
حمله با چاقو به کشیش استرالیایی در شهر سیدنی

یک کشیش آشوری در شهر سیدنی استرالیا روز دوشنبه 25 مارس 2024 مورد حمله با چاقو قرار گرفت.

این حمله در حالی رخ داد که قربانی، اسقف ماری امانوئل، در حال برگزاری مراسم مذهبی در کلیسای خود بود. مهاجم که هویتش هنوز مشخص نشده، با چاقو به اسقف امانوئل حمله کرد و او را از ناحیه شکم زخمی کرد.

پس از این حمله، اسقف امانوئل به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. گفته می‌شود وضعیت او穩定 است.

مهاجم پس از این حمله توسط حاضران در کلیسا دستگیر و به پلیس تحویل داده شد.

پلیس در حال تحقیق در مورد این حادثه است و هنوز انگیزه مهاجم را به طور کامل مشخص نکرده است. با این حال، مقامات احتمال می‌دهند که این حمله با انگیزه‌های مذهبی انجام شده باشد.

این حمله با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی رهبران مذهبی و سیاسی استرالیا روبرو شده است. اسقف اعظم آنتونیوس عواد، رهبر کلیسای کاتولیک کلدانی در استرالیا، این حمله را “یک عمل نفرت‌انگیز و وحشتناک” خواند و خواستار مجازات عاملان آن شد.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، نیز این حمله را محکوم کرد و گفت که “هیچ جایی برای خشونت مذهبی در استرالیا وجود ندارد.”

این حادثه بار دیگر نگرانی‌ها را در مورد افزایش خشونت علیه اقلیت‌های مذهبی در استرالیا افزایش داده است. در سال‌های اخیر، شاهد چندین مورد حمله به مساجد و مراکز مذهبی یهودیان در این کشور بوده‌ایم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.