آواز خواندن زیر دوش حمام یک فعالیت فوق‌العاده است که می‌تواند به شما کمک کند کالری‌های اضافی را سوزانده و همچنین احساس شادی و آرامش را در شما ایجاد کند. در حالت ایستاده، با خواندن آواز می‌توانید به طور متوسط ۱۳۶ کالری در ساعت را سوزانده و در حالت نشسته حدود ۱۰۰ کالری را از

تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر : 1495
اواز خواندن

آواز خواندن زیر دوش حمام یک فعالیت فوق‌العاده است که می‌تواند به شما کمک کند کالری‌های اضافی را سوزانده و همچنین احساس شادی و آرامش را در شما ایجاد کند. در حالت ایستاده، با خواندن آواز می‌توانید به طور متوسط ۱۳۶ کالری در ساعت را سوزانده و در حالت نشسته حدود ۱۰۰ کالری را از بین ببرید. اما اگر در طول خواندن آواز به اطراف حرکت کنید، می‌توانید کالری سوزی خود را حتی بیشتر کنید.

آواز خواندن در زیر دوش حمام برای بسیاری از ما بهترین روش برای برجسته کردن احساسات و بازیگران درونیمان است. وقتی با صدای بلند در حمام آواز می‌خوانیم، احساس بی‌خیالی و شادی درون خود را تجربه می‌کنیم. آواز خواندن در زیر دوش همراه با پرده‌های حمام کشیده شده، بخار، صابون و آب گرم، یک هیجان بسیار خاص را برایمان به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، آکوستیک محیط حمام برای آواز خواندن بسیار مناسب است و صداها با کیفیت به گوش می‌رسند.

فواید آواز خواندن زیر دوش حمام: آرامش، کاهش وزن و تمرین تنفس آگاهانه

آواز خواندن زیر دوش حمام، علاوه بر سوزاندن کالری‌ها، دلایل دیگری نیز دارد که شاید به آن‌ها فکر نکرده باشید. بر اساس گفته‌های موسسه آواز لندن، با خواندن آواز می‌توانید در حدود ۱۳۶ کالری در ساعت سوزاند. البته این مقدار به وزن و نحوه نشستن یا ایستادن شما بستگی دارد.

آیا آواز خواندن می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

متأسفانه، به گفته نیویورک تایمز، آواز خواندن به تنهایی کافی نیست تا به طور قابل توجهی وزن شما را کاهش دهد. برای کاهش وزن، روش‌های موثرتری وجود دارد که شامل تغذیه سالم و ورزش منظم می‌شود. با این حال، آواز خواندن در سرویس بهداشتی یا زیر دوش حمام را به هر حاله ادامه دهید و آن را متوقف نکنید، زیرا هنوز هم فواید خاص خود را دارد.

بعد از یک روز پرکار، دوش گرفتن راهی است که به آرامش می‌انجامد. اگر شما از افرادی هستید که صبح‌ها بهترین زمان برای دوش گرفتن می‌دانند، همچنان می‌توانید از نتایج آن بهره‌برداری کنید و دوش گرفتن صبحگاهی می‌تواند دلیلی باشد که روز خود را با روحیه و شادابی آغاز کنید. به گفته مشاور و روان درمانگر، مایکل پادریگ اکتون، برای این موضوع دلیلی وجود دارد. وی می‌گوید که وقتی شما متن یک ترانه را خوانده، مجبور می‌شوید تا به تنفس آگاهانه بپردازید و این یک تمرین بسیار مفید برای تنفس آگاهانه است.

آواز خواندن زیر دوش حمام می‌تواند به چندین روش مفید کمک کند

اولاً، تنفس آگاهانه یکی از مزایای آن است. هنگام خواندن، نیازمندیم تا نفسی عمیق‌تر بکشیم که سطح اکسیژن را افزایش می‌دهد و به مغز می‌گوید که آماده آرامش شدن هستیم. در نتیجه، ضربان قلب کاهش می‌یابد، فشار خون کاهش پیدا می‌کند و احساس آرامش بیشتری به دست می‌آید.

به گفته دکتر کریستن مارک، آواز خواندن زیر دوش می‌تواند به آنان کمک کند تا دوش آب سرد را بهتر تحمل کنند، به خصوص در آب درمانی که شامل دوش آب گرم و سرد است. ترکیب اثرات آب گرم یا سرد با آواز خواندن و استفاده از تاثیرات تسکین‌دهنده آب ممکن است در کاهش درد و تنش تکمیل شود.

برای آواز خواندن زیر دوش باید در نکاتی توجه داشته باشیم

ابتدا، باید محل انتخاب شده برای آواز خواندن حاوی آب و صابون نباشد، تا از خطر سقوط یا آسیب به خود جلوگیری شود. همچنین، باید مطمئن شوید که زمان آواز خواندن زیر دوش طولانی نیست و آب روی بدن شما جاری نیست. توصیه می‌شود که زمان پاکسازی سلامت پوست و مو بیش از ۱۵ دقیقه نباشد، به نقل از دکتر سوزان برد.

برای بهترین استفاده از بخار حمام، توصیه می‌شود که وضعیت بدنی مناسبی داشته باشید. بخار حمام می‌تواند به گفته متخصصان، گلو را آرام کند و صدای شما را بیشتر کند. اگر می‌خواهید نت‌های بلند را به‌طور طبیعی بخوانید، می‌توانید مقداری آب سرد جاری کنید. در حالی که در زمان آواز خواندن در حمام، شما ممکن است کالری برای کاهش وزن بسوزانید، اما مزایای فراوانی همچون روانشناسی آواز خواندن روزانه را نباید نادیده بگیرید. به خاطر داشته باشید که رویاهای خواندن در حمام خود را زنده نگه دارید تا به بدن و ذهنتان کمک کنید.

آواز خواندن می‌تواند کالری بسوزاند؟

بله، آواز خواندن واقعاً می‌تواند کالری بسوزاند و دلیل این امر این است که در واقع در طول آواز خواندن، بسیاری از عضلات درگیر هستند. شما در حال تمرین ریه‌های خود هستید که نیازمند حمایت قفسه سینه، شکم و عضلات دیافراگم است. هرچه بیشتر تمرین کنید، این عضلات قوی‌تر می‌شوند، تماماً مانند تمرینات قدرتی سنتی.

همچنین، وقتی ماهیچه‌های شما قوی‌تر می‌شوند، متابولیسم در حالت استراحت شما بهبود می‌یابد، به این معنی که سیستم کالری‌سوزی شما بهتر عمل خواهد کرد. همانطور که بدن شما برای ترمیم عضلات خسته و دردناک شما فعالیت می‌کند، از ذخایر چربی شما نیز انرژی می‌گیرد. بنابراین، هرچه با صدای بلند آواز بخوانید، می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید.

اگر آروم آواز بخوانید، ممکن است کالری زیادی بسوزانید، بنابراین تلاش کنید تا قطعه‌ای پرقدرت و متحرک بسازید تا متابولیسم خود را تقویت کنید. خوانندگان اپرا به دلیل اینکه این سبک آواز دارای نفس‌کشیدن و استقامت فیزیکی بالایی است، بیشترین کالری را می‌سوزانند.

روش‌هایی برای افزایش کالری سوزی:

آواز خواندن در حالت ایستاده به طور متوسط حدود ۱۳۶ کالری در ساعت می‌سوزاند، در حالی که در حالت نشسته، ۱۰۰ کالری می‌سوزاند.
حرکت کردن در حین آواز خواندن می‌تواند کالری سوزی را افزایش دهد.
اضافه کردن گیتار یا سازی کوبه‌ای به آواز خواندن، می‌تواند باعث سوزاندن تا ۲۰۰ کالری در ساعت شود.
آواز خواندن نیز تمرین برای مغز است و باید هم صدا و هم موسیقی ساز را هدایت کند.

فواید آواز خواندن:

  • آواز خواندن می‌تواند بهبود روحیه و روانشناسی شما را بهبود بخشد
  • انجام آواز خوانی می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد
  • آواز خواندن می‌تواند به تقویت عضلات مربوط به تنفس کمک کند
  • شرکت در فعالیت های موسیقی و آوازی می‌تواند ارتباط اجتماعی و تعامل با دیگران را تقویت کند
  • آواز خواندن می‌تواند بهبود تنظیم ضربان قلب و تنفس را نیز داشته باشد

به همین دلیل، آواز خواندن فعالیتی که برای روح و جسم شما مفید است و باعث افزایش کالری سوزی و بهبود عمومی وضعیت شما می‌شود.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که خوانندگان اپرا در مقایسه با افراد غیرخواننده، عملکرد بهتری در زمینه قلب و ریه دارند. در یک تحقیق انجام شده در سال ۱۹۸۶، محققان بر روی ۲۰ خواننده اپرا با سن بین ۲۸ تا ۶۵ سال و گروه کنترلی غیرخواننده با سن زیر ۴۰ سال، عملکرد قلب و ریه را مقایسه کردند. نتایج نشان داد که خوانندگان اپرا عضلات قفسه سینه قوی‌تری داشتند و وضعیت قلب آن‌ها نیز بهتر بود. همچنین خوانندگان ظرفیت ریه بیشتری داشتند، در حالی که این ظرفیت با افزایش سن معمولا کاهش می‌یابد.

در تحقیقی دیگر در سال ۲۰۰۶، بر روی چهار خواننده تمرین شده در حین اجرای آواز اپرا، تمرکز شد. محققان حجم ریه، قفسه سینه و انبساط شکم آن‌ها را اندازه‌گیری کردند و نتایج نشان داد که سیستم تنفسی حتی در یک دوره کوتاه نیز به تمرینات صوتی به شدت پاسخ می‌دهد.

بنابراین، شما می‌توانید هنگام انجام تمرینات قدرتی مانند بلند کردن وزنه یا شنا، همزمان با آواز خواندن، کنترل حرکتی و احساسات خود را بهبود بخشید. آواز خواندن می‌تواند با حرکت و آهنگ فعال، به شما کمک کند تا به طور آسان‌تر و بهتر احساسات خود را بیان کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.