بر اساس گزارش ایسنا، در طی هفته‌های اخیر و به دنبال ناپایداری در بازار خودرو، مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور، معاون صنایع و حمل و نقل وزارت صمت، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، و نماینده شورای رقابت به سازمان بازرسی کل کشور فراخوانده شدند. “داستان

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر : 789
سایپا و ایران خودرو

بر اساس گزارش ایسنا،

در طی هفته‌های اخیر و به دنبال ناپایداری در بازار خودرو، مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور، معاون صنایع و حمل و نقل وزارت صمت، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، و نماینده شورای رقابت به سازمان بازرسی کل کشور فراخوانده شدند.

“داستان فراخواندن مدیران سایپا و ایران خودرو”

در جلسه‌ای که سه ساعت به طول انجامید، آقای اسدیان، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی، پس از گوش دادن به سخنان مدیران عامل شرکت‌های خودروساز، معاونین وزیر صمت، اساتید دانشگاه و نظرات متخصصان حوزه خودرو، بیان کرد: “شورای رقابت باید به سرعت وظیفه قانونی خود در خصوص قیمت‌گذاری خودروها را انجام دهد.”

وی با تأکید بر ادامه روند عرضه خودروها از طریق قرعه‌کشی، اعلام کرد که عرضه خودروها توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا باید به همان شیوه‌ای که تا دو ماه پیش انجام می‌شد، ادامه یابد تا تصمیم نهایی درباره عرضه خودروها در بورس کالا به وضوح مشخص شود.

بازنویسی متن: معاون امور تولیدی سازمان بازرسی در بخشی دیگر افزود:

در صورتی که عرضه خودرو در بازار بورس کالا مبتنی بر قوانین باشد، باید به نحوی ادامه یابد که منافع مصرف‌کننده‌ها تأمین شود؛ بنابراین باید به دنبال راهکارهایی بود که عرضه خودرو در بازار بورس کالا پایانی برای تبدیل آن به یک ابزار سفته‌بازی و دلال‌بازی در این حوزه باشد.

او با اشاره به افزایش غیرمنطقی قیمت خودرو در هفته‌های اخیر، اظهار داشت: جامعه نسبت به وضعیت قیمت‌گذاری خودروها راضی نیست و دستگاه‌های اجرایی در این حوزه باید به نظرات عمومی پاسخگو باشند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی در این جلسه به شورای گسترش اعلام کرد که به سرعت باید به انجام وظایف قانونی خود در خصوص تعیین قیمت خودروها اقدام کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.