تیم ملی پاراکانو در حال آماده‌سازی برای مسابقات جهانی مجارستان است، تا سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کند. آن‌ها در دریاچه آزادی، شرایط تمرینی سخت‌ترین خود را تجربه می‌کنند. آخرین اردوی آماده‌سازی تیم ملی پاراکانو در سال جاری برای شرکت در مسابقات جهانی مجارستان در حال برگزاری است. در این اردو، ورزشکاران به دلیل سرما،

تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر : 1880
Paralympic quota rowers

تیم ملی پاراکانو در حال آماده‌سازی برای مسابقات جهانی مجارستان است، تا سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کند. آن‌ها در دریاچه آزادی، شرایط تمرینی سخت‌ترین خود را تجربه می‌کنند.

آخرین اردوی آماده‌سازی تیم ملی پاراکانو در سال جاری برای شرکت در مسابقات جهانی مجارستان در حال برگزاری است. در این اردو، ورزشکاران به دلیل سرما، شرایط تمرینی سخت‌تری را تجربه می‌کنند تا خود را برای شرکت در آخرین مرحله مسابقات و کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در مجارستان آماده کنند.

به سوال درباره زمان اعلام نفرات اعزامی به مجارستان، احمدرضا طالبیان پاسخ داد: علاوه بر حضور در این اردو، در ماه فروردین، ورزشکارانی که رکورد ورودی را کسب کنند، به مجارستان اعزام خواهند شد. این رکوردها برای شرکت در مسابقات جهانی ثبت خواهند شد.

سرمربی تیم ملی پاراکانو در مورد وضعیت قایق‌های ملی پوشان که قرار بود از آلمان وارد کشور شوند، اظهار نظر کرد. او گفت: هنوز قایق‌ها به دستمان نرسیده‌اند و فکر می‌کنم پس از مسابقات جهانی مجارستان به دستمان برسند. با این حال، ما سعی می‌کنیم قایق‌ها را زودتر برای ورزشکاران اصلی تهیه کنیم.

طالبیان اضافه کرد: ما می‌توانیم در حین تمرینات از قایق‌های ایرانی استفاده کنیم، اما در زمینه رکوردگیری، رکوردهایی که با قایق ایرانی ثبت می‌شود، با رکوردهایی که با قایق خارجی ثبت می‌شود، متفاوت است. ما تلاش می‌کنیم قبل از مسابقات پارالمپیک، قایق‌ها به دستمان برسند تا بتوانیم آمار دقیقی در زمینه رکوردگیری داشته باشیم.

وی همچنین به سرد بودن آب دریاچه و کاهش رکورد قایق‌رانان به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد اشاره کرد. او گفت: سردی هوا باعث می‌شود قایق‌رانان در شرایط سختی تمرین کنند و این مسئله بر کاهش رکوردهای آن‌ها تأثیر ندارد. در حال حاضر، بسیاری از اردوها به دلیل سرما تعطیل شده‌اند، اما تیم ملی پاراکانو در این شرایط نیز تمرینات خود را ادامه می‌دهد تا با آمادگی بالا در مسابقات جهانی مجارستان شرکت کند.

سرمربی تیم ملی پاراکانو به شهلا بهروزی راد، رویا سلطانی، اسلام جاهدی، قیصری، حسین پور و طباطبایی به عنوان اعضای حاضر در اردو اشاره کرد و افزود: تمرینات قایقرانان در اردو به مدت بیش از یک ماه به صورت متمرکز در دریاچه آزادی انجام می‌شود. البته قبل از این هم، قایقرانان به صورت غیرمتمرکز تمرین می‌کردند و هیچ وقفه‌ای در تمریناتشان نداشتیم.

طالبیان تصریح کرد: حتی زمانی که تمرینات قایقرانان به صورت متمرکز نبود، فدراسیون قایقرانی شرایط مناسبی را برای آن‌ها فراهم کرده بود تا تمرینات را بدون مشکل و نگرانی انجام دهند و برای مسابقات جهانی مجارستان آماده شوند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تعداد سهمیه‌هایی که تاکنون در پاراکانو کسب شده است، گفت: در حال حاضر تنها حسین پور یک سهمیه کسب کرده است و البته در جهانی مجارستان باید سهمیه خود را نهایی کند. ما سعی داریم در این دوره تعداد سهمیه‌هایمان را برای پارالمپیک پاریس افزایش دهیم.

سرمربی تیم ملی پاراکانو در پایان اظهار کرد: قایقرانان به بهترین شکل ممکن برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس تلاش می‌کنند و در این مسیر، فدراسیون قایقرانی و کمیته ملی پارالمپیک حمایت لازم را ارائه می‌دهند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.