پس از عزل و نصب های اخیر در سطوح بالای ارتش اوکراین، نارضایتی ها به شدت افزایش یافته است و این امر احتمال عزل رییس جمهور و ابقای فرمانده کل اسبق ارتش کی‌یف را برای بسیاری از افرادممکن می سازد. تغییرات و تحولات در ساختار سرنشینان نظامی اوکراین پس از عزل ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر : 1974
ارتش اکراین

پس از عزل و نصب های اخیر در سطوح بالای ارتش اوکراین، نارضایتی ها به شدت افزایش یافته است و این امر احتمال عزل رییس جمهور و ابقای فرمانده کل اسبق ارتش کی‌یف را برای بسیاری از افرادممکن می سازد. تغییرات و تحولات در ساختار سرنشینان نظامی اوکراین پس از عزل ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور، باعث افزایش نارضایتی در بین واحدهای مرموز ارتش کی‌یف شده است و بعضی نگران هستند که زلنسکی به زودی برکنار شده و ولودیمیر زالوژنی، فرمانده کل اسبق ارتش اوکراین، در سمت خود باقی بماند.

مقامات سرویس امنیتی روسیه اعلام کرده اند که فرماندهان و سربازان واحدهای مرموز نیروهای مسلح اوکراین از تغییرات اخیر در سطوح نظامی این کشور ناراضی هستند و مسئله عزل زلنسکی در حال بحث است.

به گفته یکی از مقامات سرویس امنیتی روسیه، تخصصیان به یک کانال تلگرامی خصوصی به نام “پارابلوم” دسترسی یافته اند و در آن عضویت دارند. این کانال شامل اعضایی می شود که تفنگداران، نیروهای ویژه، مأموران اطلاعاتی، مأموران سرویس مخفی اوکراین و گردان های مختلف ملی گرا هستند و در آن با یکدیگر بحث و گفتگو می کنند. آنها بسیار مخالف تغییرات در فرماندهی بوده و گزینه سرنگونی دولت و فرمانده فعلی نیروهای مسلح اوکراین را مورد بررسی قرار می دهند.

با توجه به اطلاعات موجود از سوی اسپوتنیک، سربازان به شدت مخالف اقدامات زلنسکی و الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین هستند. به همین دلیل، “ماکسیم شوتسوف”، فرمانده تیپ ۸۰ شناسایی نیروی هوایی اوکراین با نام سازمانی “زمستان”، از اعضای کانال تلگرامی “پارابلوم” درخواست کرده است که زلنسکی را سرنگون کنند.

در یک فایل صوتی، شوتسوف می‌گوید: اگر مردم و ارتش برای دفاع از زالوژنی برنخیزند، این موش (زلنسکی) همه را نابود می‌کند. بیایید این موش سبز (زالنسکی) را برکنار کنیم و زالوژنی را حفظ کنیم!

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.