سازمان بهداشت جهانی سویه جی‌ان.۱ ویروس کرونا را به عنوان “قابل توجه” توصیف کرده و توصیه کرده است که شهروندان به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر این سویه، دوباره از ماسک استفاده کنند. دوباره از ماسک استفاده کنند این سویه در برخی کشورها گسترش یافته است و برخی دولت‌ها توصیه کرده‌اند که افراد آسیب‌پذیر برای

تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر : 1563
Use the mask again

سازمان بهداشت جهانی سویه جی‌ان.۱ ویروس کرونا را به عنوان “قابل توجه” توصیف کرده و توصیه کرده است که شهروندان به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر این سویه، دوباره از ماسک استفاده کنند.

دوباره از ماسک استفاده کنند

این سویه در برخی کشورها گسترش یافته است و برخی دولت‌ها توصیه کرده‌اند که افراد آسیب‌پذیر برای حفاظت خود از ماسک استفاده کنند.

سازمان بهداشت جهانی تأکید دارد که واکسن‌های کرونا همچنان مؤثر در مقابل این سویه جدید هستند و از بروز موارد شدید و مرگبار آن جلوگیری می‌کنند.

طبق آمار مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده، تقریباً ۱۵ تا ۲۹ درصد از موارد ابتلا به این بیماری احتمالاً مربوط به سویه جی‌ان.۱ است.

سرعت گسترش این سویه نگرانی‌ها را افزایش داده و ترس از تکرار تجربه همه‌گیری کرونا در سراسر جهان را افزایش داده است.

آیا واکسن‌های موجود برای سویه جی‌ان.۱ نیز مؤثر هستند؟

بله، طبق اظهارات سازمان بهداشت جهانی، واکسن‌های کرونا که در حال استفاده قرار دارند، همچنان مؤثر در مقابل سویه جی‌ان.۱ هستند. این واکسن‌ها توانسته‌اند از بروز موارد شدید و مرگبار سویه جدید جلوگیری کنند و همچنین از نقص‌های جدی در عملکرد آنها گزارشی موجود نیست. با این حال، به دلیل تغییر سویه ویروس، ممکن است اثربخشی واکسن‌ها در کاهش عوارض خفیف و انتقال عفونت به میزانی کمتر از قبل باشد. بنابراین، استفاده از واکسن‌ها همچنان موصوف و توصیه شده است به منظور کاهش خطر ابتلا و شدت بیماری.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.