بانک مرکزی با استفاده از قانون تسهیل، قصد دارد فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به حساب الکترونیکی تبدیل کند. اشخاص می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی استفاده کنند تا صورتحساب الکترونیکی صادر کنند. این صورتحساب الکترونیکی صرفاً برای فروش کالا یا خدمات با نرخ ثابت (شامل مالیات بر ارزش افزوده)

تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر : 1845
کارت خوان

بانک مرکزی با استفاده از قانون تسهیل، قصد دارد فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به حساب الکترونیکی تبدیل کند.

اشخاص می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی استفاده کنند تا صورتحساب الکترونیکی صادر کنند. این صورتحساب الکترونیکی صرفاً برای فروش کالا یا خدمات با نرخ ثابت (شامل مالیات بر ارزش افزوده) استفاده می‌شود و یا برای فروش کالا و خدمات با نرخ واحدی صادر و به فروش می‌رساند.

معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور

درباره اشخاصی که می‌توانند صورتحساب الکترونیکی صادر کنند، اظهار داشت: فروشندگان خدمات و کالاهای با نرخ ثابت، همچنین افرادی که فروش آنها تا سقف ۱۸ میلیارد تومان است و از صدور صورتحساب معاف هستند، تا پایان سال ۱۴۰۴ می‌توانند دستگاه‌ها و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را به عنوان صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند.

در یک برنامه تلویزیونی، اشکان هراتی، معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور، درباره صاحبان دستگاه‌های کارتخوان و اشخاصی که می‌توانند صورتحساب الکترونیکی صادر کنند، اظهار کرد: بر اساس قانون تسهیل که در ماه دی سال جاری تصویب و نهایی شده است، افراد حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

بانک مرکزی در اطلاعاتی که دارم، قصد دارد فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به حساب الکترونیکی تبدیل کند.

اگر کسانی تا مقدار فروش ۱۸ میلیارد تومان داشته باشند و به اندازه‌ای نرسیده باشند که بتوانند صورتحساب الکترونیکی صادر کنند و معافیت از صدور آن را داشته باشند، می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۴ از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی خود برای صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند و دستگاه‌های کارتخوان برای آنها به عنوان صورتحساب الکترونیکی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین، هراتی ادامه داد: بانک مرکزی به واسطه قانون تسهیل، قصد دارد فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به حساب الکترونیکی تبدیل کند.

معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور در پایان با اشاره به فروشندگان با نرخ مالیات و خدمات ثابت اظهار کرد: اشخاصی می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی برای صدور صورت حساب الکترونیکی استفاده کنند که فقط کالا یا خدمات با نرخ ثابت (شامل مالیات بر ارزش افزوده) را به فروش می‌رسانند و یا کالا و خدمات با نرخ واحدی را عرضه می‌کنند و به فروش می‌رسانند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.