هنگامی که فردی دچار حمله سکته مغزی می‌شود یا شما هر نشانه‌ای از وقوع سکته را مشاهده می‌کنید، باید به‌سرعت با خدمات اورژانس تماس بگیرید. در این حالت، بیمار را تکان ندهید و از خوردن هرگونه مایع یا غذایی خودداری کنید. همچنین، توصیه می‌شود به‌هیچ عنوان قرص زیرزبانی جهت کاهش فشار خون به صورت خودسرانه

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر : 1947
stroke

هنگامی که فردی دچار حمله سکته مغزی می‌شود یا شما هر نشانه‌ای از وقوع سکته را مشاهده می‌کنید، باید به‌سرعت با خدمات اورژانس تماس بگیرید. در این حالت، بیمار را تکان ندهید و از خوردن هرگونه مایع یا غذایی خودداری کنید. همچنین، توصیه می‌شود به‌هیچ عنوان قرص زیرزبانی جهت کاهش فشار خون به صورت خودسرانه به بیمار ندهید.

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دربارهٔ نشانه‌های جسمی سکته مغزی، به ما اشاره می‌کند. او توصیه می‌کند توجه داشته باشید و هرگاه شاهد فلج یا عدم توانایی نیمی از صورت یا بدن فرد، مشکل در صحبت کردن یا کاهش سطح هوشیاری شود، ممکن است سکته مغزی رخ داده باشد و باید به وقوع آن شک کنید.

آناهیتا ذوقی هشدار می‌دهد که در صورتی که فردی دچار حمله سکته مغزی شده باشد یا هر نشانه‌ای از وقوع سکته را مشاهده کنید، باید بلافاصله با خدمات اورژانس تماس بگیرید. در این حالت، نباید بیمار را تکان دهید و از مصرف هرگونه مایع یا غذایی خودداری کنید. همچنین، توصیه می‌شود قرص زیرزبانی را به صورت خودجوش به بیمار ندهید تا فشار خون را کاهش دهید.

وی با تأکید بر اهمیت زمان در مورد افرادی که دچار حمله سکته مغزی می‌شوند، اظهار می‌کند که بیمار باید به سرعت درمان‌های تخصصی دریافت کند. در زمان وقوع سکته مغزی، بسیاری از سلول‌ها از بین می‌روند و قابلیت بازسازی خود را ندارند. بنابراین، هر چه زودتر اقدام به ارائه مراقبت‌های پزشکی به بیمار کنید تا خطر آسیب‌های مغزی به حداقل رسیده شود.

این تخصصی در زمینه مغز و اعصاب توضیح می‌دهد که در صورتی که فرد دچار حمله سکته مغزی شده و هوشیاری او کاهش یافته باشد، باید او را به پهلو بخوابانید تا محتویات دهان وارد ریه نشود و از عفونت ریوی جلوگیری شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.