نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز با حضور نمایندگان ۳۵ کشور عضو در وین آغاز شد. این نشست که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، به بحث و بررسی مسائل مختلفی می‌پردازد. موضوعاتی مانند ایمنی هسته‌ای، اجرای توافقنامه پادمان و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی آژانس در دستور کار قرار دارند. همچنین

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 1920
Board of Governors of the International Agency in Vienna

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز با حضور نمایندگان ۳۵ کشور عضو در وین آغاز شد. این نشست که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، به بحث و بررسی مسائل مختلفی می‌پردازد. موضوعاتی مانند ایمنی هسته‌ای، اجرای توافقنامه پادمان و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی آژانس در دستور کار قرار دارند. همچنین در این نشست، به موضوعاتی مثل فعالیت‌های هسته‌ای در کره شمالی، سوریه و همچنین پیمان امنیتی اکوس نیز به طور جدی پرداخته می‌شود.

مورد دیگری که در دستور کار این نشست قرار دارد، مربوط به ایران است

طبق جلسات پیشین، مسئله ایران به عنوان یکی از موضوعات مهم مطرح شده است و قرار است فعالیت‌های اتمی ایران با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان، مورد بررسی و بازرسی قرار گیرد.

نشست شورا، مانند دوره‌های گذشته، در حالی برگزار می‌شود که درها بسته هستند و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی، در مورد آخرین فعالیت‌های این سازمان به سخنرانی خواهد پرداخت. سپس او به جمع خبرنگاران خواهد پیوست تا به سوالات آن‌ها پاسخ دهد.

در گزارشی که هفته گذشته ارائه شد، گروسی ادعا کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران در سه ماه گذشته کاهش یافته است. براساس این گزارش، ذخایر اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد در ایران از ۶.۸ کیلوگرم کاهش یافته و به ۱۲۱.۵ کیلوگرم رسیده است. همچنین، بر اساس این گزارش، ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده در ایران به ۵۵۲۵.۵ کیلوگرم افزایش یافته است نسبت به گزارش قبلی که مقدار آن ۱۰۳۸.۷ کیلوگرم بود.

در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که امروز در وین آغاز شد

نمایندگان ۳۵ کشور عضو حاضر شدند. در این نشست، موضوعات مختلفی مانند ایمنی هسته‌ای، اجرای توافقنامه پادمان و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی آژانس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین، مسائلی مانند فعالیت‌های هسته‌ای در کره شمالی، سوریه و پیمان امنیتی اکوس نیز به طور جدی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

از جمله موضوعات مهمی که در دستور کار این نشست قرار دارد، مسئله ایران است. بررسی و بازرسی فعالیت‌های هسته‌ای ایران با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان، به عنوان یکی از موضوعات مهم مطرح شده است.

نشست شورا با حضور نمایندگان کشورهای عضو و در جلسات بسته برگزار می‌شود. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی، در ابتدای نشست به سخنرانی خود پرداخت و سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

در گزارشی که هفته گذشته ارائه شد، ذکر شده است که ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران به طور قابل توجهی افزایش یافته است. طبق این گزارش، ذخایر اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد در ایران به ۱۲۱.۵ کیلوگرم رسیده است، در حالی که در توافقنامه برجام سقف تعیین‌شده برابر با ۴۵۰ کیلوگرم بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.