وزیر دفاع آلمان، “بوریس پیستوریوس”، در توضیحات امروزش توضیح داد که چگونه هکرهای روسی توانستند گفت‌وگوهای محرمانه افسران ارشد ارتش آلمان را هک کرده و فایل صوتی آنها را فاش کنند. به گفته وزیر دفاع آلمان، یکی از افسران ارشد ارتش در هتلی در سنگاپور که برای شرکت در کنفرانس تلفنی حضور داشت، از یک

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر : 1935
Russian hackers

وزیر دفاع آلمان، “بوریس پیستوریوس”، در توضیحات امروزش توضیح داد که چگونه هکرهای روسی توانستند گفت‌وگوهای محرمانه افسران ارشد ارتش آلمان را هک کرده و فایل صوتی آنها را فاش کنند.

به گفته وزیر دفاع آلمان، یکی از افسران ارشد ارتش در هتلی در سنگاپور که برای شرکت در کنفرانس تلفنی حضور داشت، از یک خط تلفن ناامن استفاده کرده بود. هکرهای روسی توانستند این خط تلفن را هک کنند و تمامی محتوای این گفت‌وگو را فاش کنند.

بعد از انتشار فایل صوتی، وزارت دفاع آلمان بیانیه‌ای را درباره این مساله منتشر کرد. اما این بیانیه در بستر وب تحت تمسخر یک رسانه آلمانی قرار گرفت، زیرا روش دسترسی به آن در بیانیه ذکر شده بود.

فایل صوتی مربوط به بیانیه وزیر دفاع آلمان در قالب یک فایل صوتی در سایت وزارتخانه قرار گرفت. این فایل در یک فضای ابری ذخیره شده بود و کاربران با استفاده از رمز “۱۲۳۴” می‌توانستند به آن دسترسی پیدا کنند.

هرچند که این فایل طبقه‌بندی نشده بود و رمز عبور تنها به صورت نمادین انتخاب شده بود، روزنامه بیلد این موضوع را شدیداً مورد انتقاد قرار داد و نوشت که پس از شنود مکالمات ارتش آلمان توسط جاسوسان روس، انتخاب این رمز عبور واقعاً خجالت‌آور است.

شبکه تلویزیونی راشاتودی در روز شنبه نسخه متنی فایل صوتی مکالمه بین چهار افسر نیروی هوایی آلمان را، از مقامات سرویس امنیتی روسیه به دست آورده است و آن را منتشر کرده است.

رسانه‌های آلمانی، صحت فایل صوتی را تأیید کرده‌اند. وزارت دفاع آلمان از رساندن جزئیات مکالمات در این فایل خودداری کرده، اما اقرار کرده است که در حال بررسی می‌باشد که آیا مکالمات در فایل مربوط به نیروی هوایی آلمان استراق شده است یا خیر.

روز گذشته، راشاتودی نسخه اصلی فایل صوتی ۳۲ دقیقه‌ای را با زیرنویس انگلیسی منتشر کرده است. بر اساس تأیید خبرنگاران، صداهای موجود در فایل به ایناگو گرهارتس، ژنرال ارشد نیروی هوایی آلمان، فرانک گرائفه، معاون ستاد مشترک ارتش آلمان در حوزه عملیاتی و دو پرسنل ارشد مرکز فرماندهی عملیات هوا-فضای آلمان تعلق دارد.

در این فایل، مسائلی مانند تحویل احتمالی موشک دوربرد “تاروس” به اوکراین و همچنین جزئیات عملیاتی و اهداف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است. همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو، به قدرت احتمالی تاروس برای تخریب پل کریمه اشاره شده و در نهایت افسران به این نتیجه رسیده‌اند که قرار دادن این پل به چالش کشیدن و علاوه بر این، پل کریمه به اندازه کافی استحکام‌سازی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.