سازمان ثبت احوال کشور بار دیگر از شهروندان خواسته است تا شناسنامه خود را تعویض کنند. مهلت تعویض شناسنامه و اعلام آخرین تغییر نشانی و آدرس به شهروندان تعیین شده است. روند تعویض شناسنامه ها، مدارک موردنیاز و محل مراجعه برای این امر، نگرانی های شهروندان را بیشتر کرده است و آن‌ها می‌خواهند بدانند که

تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر : 2026
شناسنامه

سازمان ثبت احوال کشور بار دیگر از شهروندان خواسته است تا شناسنامه خود را تعویض کنند. مهلت تعویض شناسنامه و اعلام آخرین تغییر نشانی و آدرس به شهروندان تعیین شده است. روند تعویض شناسنامه ها، مدارک موردنیاز و محل مراجعه برای این امر، نگرانی های شهروندان را بیشتر کرده است و آن‌ها می‌خواهند بدانند که برای تعویض شناسنامه باید با چه مدارکی و به کجا مراجعه کنند.

قبلاً سازمان ثبت احوال کشور درباره ارائه خدمات تعویض شناسنامه و صدور کارت ملی هوشمند توضیحاتی ارائه کرده است. طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور، شهروندان اکنون می‌توانند از طریق سامانه جدید، خدمات الکترونیکی و غیرحضوری مانند اطلاعات پایگاه خانواده، ثبت نام کارت ملی هوشمند و درخواست تغییر نام در شناسنامه را دریافت کنند.

هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور، در پاسخ به سوالی درباره تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز، اظهاراتی داشت. وی اعلام کرد که در طی ۱۴ سال گذشته، انتظار می‌رفت که این شناسنامه‌ها تعویض شوند، اما در طول ۲ سال گذشته، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این تعویض به طور سریعتر انجام شود. دلیل اصلی این تعویض، مکانیزه بودن این شناسنامه‌هاست.

هاشم کارگر درباره خداحافظی با شناسنامه‌های جلد قرمز نیز صحبت کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سال جاری طراحی کرده‌ایم، کاهش حداقلی تعداد شناسنامه‌های جلد قرمز است تا تا پایان سال آینده از بین بروند.

وی همچنین به امکان جعل این شناسنامه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: وجود این شناسنامه‌ها منجر به مشکلاتی می‌شود و افراد می‌توانند از آن سوء استفاده کنند و حتی امکان جعل آن‌ها وجود دارد.

درباره همکاری سازمان ثبت احوال با سایر سازمان‌ها برای جمع‌آوری شناسنامه‌های جلد قرمز، هاشم کارگر اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های ما در سازمان ثبت احوال، تعویض این شناسنامه‌ها است. در این راستا، بانک مرکزی باید به عنوان متولی چاپ شناسنامه‌های خام به ما کمک کند و نهادهای نظارتی نیز باید در تجدید چاپ همکاری کنند تا تعویض این شناسنامه‌ها هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: تاکنون هنوز مهلت دقیقی برای این تعویض اعلام نشده است؛ زیرا باید شناسنامه‌های خام تأمین شوند تا این کار انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.