یک حسابرس شما می‌توانید در دومینه‌های مختلف فعالیت کنید: حسابرسی خارجی و حسابرسی داخلی. در حسابرسی خارجی، شما می‌توانید در یک شرکت خصوصی تحت نظارت انجمن حسابداران خبره فعالیت کنید. همچنین، در بخش دولتی نیز می‌توانید مشغول به کار شوید. در حسابرسی داخلی، شما می‌توانید در شرکت‌های بزرگ در صنایع مختلف، بخش‌های دولتی یا شرکت‌های

تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر : 749
حسابرسی

 یک حسابرس

شما می‌توانید در دومینه‌های مختلف فعالیت کنید: حسابرسی خارجی و حسابرسی داخلی.

در حسابرسی خارجی، شما می‌توانید در یک شرکت خصوصی تحت نظارت انجمن حسابداران خبره فعالیت کنید. همچنین، در بخش دولتی نیز می‌توانید مشغول به کار شوید.

در حسابرسی داخلی، شما می‌توانید در شرکت‌های بزرگ در صنایع مختلف، بخش‌های دولتی یا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حسابرسی داخلی فعالیت کنید.

با توجه به تجربه‌ی خود، می‌توانید در زمینه‌های حسابرسی مالیاتی، ورشکستگی و یا حسابرسی قانونی تخصص پیدا کنید. همچنین، می‌توانید به سطوح مدیریتی بالاتر پیشرفت کنید و یا به صورت مستقل و آزاد فعالیت کنید.

به طور کلی، حسابرسی در ایران با توسعه شرکت‌های خصوصی و صنعتی شدن کشور، و همچنین افزایش بنگاه‌های اقتصادی، توسعه یافته است. در سال‌های اخیر، نیاز شرکت‌ها و سازمان‌های نظارتی به حسابرسان به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به طور کلی، هر کسب و کاری بر پایه ماهیت اصلی خود که پول استوار است و برای کنترل، مدیریت و افزایش آن، نیاز به متخصصین مالی یا حسابداران دارد. با توجه به افزایش تعداد بنگاه‌های کسب و کار در یک جامعه، نیاز به حسابداران و در نتیجه حسابرسان نیز افزایش می‌یابد.

وضعیت استخدام در برخی کشورهای جهان به شرح زیر است:

استرالیا: در طی 5 سال گذشته، نرخ رشد استخدام حسابرسان در استرالیا بیشتر از متوسط همه مشاغل بوده است. با توجه به افزایش 17.7 درصدی نسبت به متوسط (10.2%)، پیش‌بینی می‌شود که استخدام در این حرفه در سال‌های آینده به خوبی رشد کند.
لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات استخدامی به روز و واقعی از کشورها به دلیل تغییرات ممکن در بازار کار، ممکن است متغیر باشد. برای بهره‌برداری دقیقتر، توصیه می‌شود به منابع معتبر و آمار رسمی هر کشور مراجعه نمایید.

حقوق و درآمد حسابرسان

بعضی از حسابرسان در خدمت دولت فعالیت می‌کنند، و بسیاری از آنها در شرکت‌های حسابرسی استخدام شده‌اند. همچنین، تعدادی از حسابرسان به عنوان حسابرس داخلی در شرکت‌های مختلف مشغول به کار هستند. بنابراین، حقوق و درآمد دریافتی آنها بسته به محل کار، سابقه کار، تخصص و نوع صنعتی که در آن فعالیت می‌کنند، متفاوت است.

در یک پژوهش جدید توسط تعدادی از متخصصان شغلی کشور، گروه‌های مختلف شغلی از نظر درآمد بررسی شده‌اند. بر اساس این پژوهش، میانگین حقوق و درآمد حسابرسان در گروه‌های شغلی مختلف استخراج شده است.

با توجه به این تحقیق، حقوق حسابرسان که به عنوان کارشناس در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند، در شرکت‌های کوچک به طور متوسط بین 900،000 تومان تا 4،900،000 تومان و در شرکت‌های بزرگ بین 1،100،000 تومان تا 4،000،000 تومان است.

لطفاً توجه داشته باشید که این ارقام تخمینی است و ممکن است بسته به شرایط محل کار و سایر عوامل، متغیر باشد. برای دقیق‌تر بودن، توصیه می‌شود به منابع معتبر و آمار رسمی هر کشور و صنعت خاص مراجعه نمایید.

لطفاً توجه داشته باشید که این تفاوت درآمدها بستگی به عوامل متعددی مانند سابقه کار، تجربه و تخصص افراد، حوزه‌های مختلف کاری، نوع شرکت، مکان محل کار و سایر عوامل دارد.

تحقیقی که پیشتر ارائه شد، بر روی افرادی که در استخدام شرکت یا سازمانی (به صورت دولتی یا خصوصی) مشغول به کار هستند، انجام شده است. اما در مورد افرادی که به عنوان کارآفرینان فعالیت می‌کنند و کسب‌وکارهای مستقل در حوزه تخصصی خود راه‌اندازی کرده‌اند، شرایط متفاوت است و درآمدهای آنها بسته به میزان فعالیت، تخصص، تلاش و پشتکار، متفاوت خواهد بود.

درآمد حسابرسان در برخی از کشورهای جهان به شرح زیر است:

  • آمریکا: متوسط حقوق و درآمد سالانه برای حسابرسان در سال 2010، 61,690 دلار بوده است (برای همه مشاغل متوسطاً 33,840 دلار). آخرین آمارها نیز نشان می‌دهد که در سال 2013، این رقم به 63,100 دلار افزایش یافته است.
  • انگلستان: درآمد سالانه متوسط حسابرسان برای افراد تازه کار در حدود 27 تا 38 هزار دلار، برای افراد با تجربه و حرفه‌ای تر در حدود 45 تا 60 هزار دلار و برای حسابرسان ارشد در حدود 76 تا 106 هزار دلار است.
  • استرالیا: متوسط درآمد سالانه حسابرسان در حدود 66,500 دلار (قبل از کسر مالیات) است.

لطفاً توجه داشته باشید که این ارقام برآوردهای متوسط هستند و می‌توانند بسته به شرایط فردی، سابقه کار و سایر عوامل، متغیر باشند. برای اطلاعات دقیق‌تر، به منابع معتبر و آمارهای رسمی هر کشور مراجعه نمایید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.