شرکت لامبورگینی، شرکت برجسته تولید خودروهای لوکس، به همراه اتحادیه‌های FIOM و FIM-CISL به توافقی تاریخی رسیده‌اند. در این توافق، تصمیم به هفته چهار روزه برای کارکنان تولیدی این شرکت گرفته شده است. این تصمیم نشان دهنده تغییرات مهم در ساختار هفته کاری است که در بخش‌های تولیدی شرکت لامبورگینی به اجرا درآمده است. ماجرای

تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر : 1527
Working employees

شرکت لامبورگینی، شرکت برجسته تولید خودروهای لوکس، به همراه اتحادیه‌های FIOM و FIM-CISL به توافقی تاریخی رسیده‌اند. در این توافق، تصمیم به هفته چهار روزه برای کارکنان تولیدی این شرکت گرفته شده است. این تصمیم نشان دهنده تغییرات مهم در ساختار هفته کاری است که در بخش‌های تولیدی شرکت لامبورگینی به اجرا درآمده است.

ماجرای طرح جدید شرکت لامبورگینی با نام “4 روز کار کنید تا حقوق نجومی بگیرید!” به شرح زیر است:

اتحادیه‌های FIOM و FIM-CISL اعلام کرده‌اند که این توافق تاریخی است و اولین توافق در صنعت خودرو در اروپاست که با کاهش قابل توجه ساعات کار بدون کاهش دستمزدها، بلکه با افزایش آنها رو به رو شده است. این تصمیم در زمانی اتخاذ شده است که بسیاری از شرکت‌ها و ادارات دولتی به دنبال تغییر نحوه کار مردم به منظور بهبود رفاه کارکنان و ارتقای پس‌انداز شرکت‌ها پس از اثرات جبران‌ناپذیر کووید-۱۹ و افزایش هزینه‌ها هستند.

تأثیرات مثبت تصمیم به هفته چهار روزه:

تجربه‌ها و طرح‌های مشابه چهار روزه هفته‌ای در سایر کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که با کاهش ساعات کار، می‌توان به حفظ شغل و افزایش استخدام نیز دست یافت و در عین حال سطح بیماری نیز کاهش می‌یابد. این اقدام نشان می‌دهد که کمتر کار کردن و بهتر کار کردن مهم است که این مذاکره را هدایت می‌کند و بخشی از یک استدلال جامع در خصوص بهبود شرایط کاری است.

جزئیات برنامه چهار روزه هفته کاری:

اتحادیه‌ها اعلام کرده‌اند که کارگران تولیدی در یک برنامه دو شیفت چرخشی، هفته‌ای پنج روزه را با هفته‌ای چهار روزه جایگزین می‌کنند. این تغییر به معنای کاهش کلی ۲۲ روز کار در سال برای کارکنان تولیدی است. همچنین، کارگرانی که سه شیفت کار می‌کنند، با جایگزینی یک هفته پنج روزه به جای دو هفته چهار روزه، روزهای کاری سالانه خود را ۳۱ روز کاهش می‌دهند. به این ترتیب، آنها هنوز می‌توانند در جمعه‌ها و سه‌شنبه‌ها کار کنند و در روزهای دیگر هفته به استراحت و وقت گذرانی با خانواده و فعالیت‌های شخصی بپردازند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.