به گزارش آزپرس – به نقل از تسنیم کاهش چشمگیر و 65 هزار میلیارد تومانی مصرف آرد بعد از طرح هوشمندسازی. مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان گفت: در ۲۵ ماه از اجرای هوشمندسازی یارانه آرد و نان، میزان صرفه جویی آرد 3 میلیون و 610 هزار تن، معادل با مبلغ 65 هزار
به گزارش آزپرس – به نقل از تسنیم کاهش چشمگیر و 65 هزار میلیارد تومانی مصرف آرد بعد از طرح هوشمندسازی. مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان گفت: در ۲۵ ماه از اجرای هوشمندسازی یارانه آرد و نان، میزان صرفه جویی آرد 3 میلیون و 610 هزار تن، معادل با مبلغ 65 هزار میلیارد تومان بود که رقم چشمگیری است.
محمدرسول نظافتی مدیر اجرایی این طرح یارانه آرد و نان با اشاره به بازار سیاهی که به وجود آمده در حوزه خمیرمایه این چنین گفت: موضوع قیمت خمیرمایه در بازار گاهی تا حدود صددرصد افزایش داشته است نسبت به قیمت مصوب خمیرمایه و با این حال هنوز موضوع دسترسی پذیری خمیرمایه برای نانوایان کشور محدود شده بود یعنی همه نانوایان ما به میزان مورد نیاز دسترسی نداشتند و اگر هم به صورت موردی دسترسی پیدا میکردند با قیمتهای غیرمصوب قاعدتا و بالاتر از نرخ مصوب شده بود.
در طرح هوشمندسازی منطق تخصیص آرد یارانهای واحد خبازی بر مبنای عملکرد صورت گرفت. ما در این سامانه به دلیل این که مصرف خمیرمایع نیز یک درصدی از میزان آرد را به خود اختصاص داده است؛ یعنی نانوایان ما میزان مصرف خمیرمایه شان وابستگی کامل به میزان آردشان دارد، به همین خاطر با هماهنگیهایی که وزارت صنعت معدن و انجمن کارخانهجات خمیرمایه و اتحادیههای نانوایان کل کشور با طرح هوشمندسازی داشتند، این امکان فراهم شد تا خمیرمایه ما به ازای تخصیص هوشمند آرد، به این معنی که هر نانوایی که در سامانه اقدام به خرید آرد یارانهای انجام میدهد، ما به ازای آردی که به آن اختصاص پیدا میکند همان میزان دسترسی به خرید خمیرمایه با نرخ مصوب میدهیم.
همچنین وی در میز اقتصاد گفت: اساسا دستاوردهای طرح هوشمندسازی در موضوع صرفه جویی آرد و در موضوعات فنی تقسیم شده است. یعنی در موضوعات فنی یکسری دستاوردهایی داریم که تقریبا در کل کشور تجربه مشابه این را تا بهحال نداشتیم. برای مثال یک مرکز تماس تلفنیای برای موضوعات فنی در اختیار نانوایان عزیز قرار دادیم تا موضوعات و مشکلات خود را از این محل پیگیری کنند. این مرکز تماس به صورت 24 ساعت شبانه روز و تا هفت روز هفته پاسخگوست و تا الان بیش از یک و نیم میلیون تماس را پاسخ دهی داشته است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0