گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا به تأکید بر این نکته پرداخت که به طور تقریبی می‌توان گفت کره شمالی قصد ندارد برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد و در این زمینه مذاکره کند. جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش سالانه خود را درباره تهدیدهای بین‌المللی برای این کشور منتشر کرد. در قسمتی از این گزارش آمده است

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر : 1981
North Korea's nuclear program

گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا به تأکید بر این نکته پرداخت که به طور تقریبی می‌توان گفت کره شمالی قصد ندارد برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد و در این زمینه مذاکره کند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش سالانه خود را درباره تهدیدهای بین‌المللی برای این کشور منتشر کرد.

در قسمتی از این گزارش آمده است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، “تقریباً اطمینان دارد” که قصد ندارد برنامه هسته‌ای خود را لغو کند و قصد دارد از روابط دفاعی با روسیه استفاده کند تا روسیه را به عنوان یک کشور هسته‌ای تشخیص دهد.

ارزیابی تهدید سالانه ۲۰۲۴ جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنین به این نکته اشاره می‌کند که کیم همچنان به دنبال توسعه قابلیت‌های نظامی هسته‌ای متعارف است که آمریکا و متحدانش را تهدید می‌کند.

گزارش سالانه اداره اطلاعات ملی آمریکا که توسط دفتر مدیریت اطلاعات ملی منتشر شده است، تأکید می‌کند که “کیم تقریباً بدون تردیدی قصد ندارد برنامه هسته‌ای خود را که او آن را به عنوان ضامن امنیت رژیم و عزت ملی می‌بیند، کنار بگذارد.”

در این گزارش همچنین آمده است که پیونگ‌یانگ “از عمقی که تاکنون در انزوا بوده، خارج شده است” و اکنون به دنبال ارتقاء روابط قوی‌تر با چین و روسیه با هدف افزایش دستاوردهای مالی، حمایت دیپلماتیک و همکاری در زمینه دفاعی است.

به‌استناد این گزارش، “کره شمالی به‌عنوان واکنش به همکاری سه‌جانبه بین کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن، تلاش کرده است خطر ناشی از نیروهای مسلح خود را با پرتاب موشک‌ها و تهدید به انتقام جویی هسته‌ای نشان دهد.”

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.