بر اساس آمارهای رسمی، محصولات غذایی و کشاورزی ایران در بازار ۳۳ کشور از میان ۵۴ کشور رسمی قاره آفریقا، به میزان ۶۱ درصد کل این کشورها مشتریان خود را جذب کرده‌اند و روند صادرات این محصولات نیز در حال رشد است. محصولات صادراتی به کشورها محصولات غذایی و کشاورزی ایران در طول ۸ ماه

تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر : 1524
Sausages and sausages

بر اساس آمارهای رسمی، محصولات غذایی و کشاورزی ایران در بازار ۳۳ کشور از میان ۵۴ کشور رسمی قاره آفریقا، به میزان ۶۱ درصد کل این کشورها مشتریان خود را جذب کرده‌اند و روند صادرات این محصولات نیز در حال رشد است.

محصولات صادراتی به کشورها

محصولات غذایی و کشاورزی ایران در طول ۸ ماه امسال به ارزش ۲۸ میلیون دلار به کشورهای آفریقایی صادر شده‌اند. این صادرات در مقایسه با سال گذشته، از نظر وزن ۳۴ درصد و از نظر ارزش ۱۸ درصد رشد داشته و ۳۳ کشور آفریقایی به عنوان مشتریان مستقیم این محصولات شناخته شده‌اند.

محصولات صادراتی عبارتند از:

آب‌میوه، شکلات، شیرینی، لبنیات، خرما، زعفران، کیوی، ماهی، شیره و عصاره گیاهان، عسل، آب‌معدنی، فرآورده‌های گوشتی، پرنده‌های زینتی، مکمل غذایی، زردآلو، بکینگ پودر، کچاب گوجه، سیب‌زمینی آماده، چاشنی غذایی، کرفس، میوه خشک، ژل کیک، خاویار، لوبیا، سوسیس و کالباس.

روح‌الله لطیفی، مدیرکل دفتر مطالعه و توسعه بازار سازمان تعاون روستایی، تأکید کرده است که با توجه به جمعیت بالای قاره آفریقا و تأکید رهبر انقلاب بر توسعه روابط اقتصادی، ظرفیت بالقوه برای توسعه صادرات غذایی به این منطقه وجود دارد. او امیدوار است که با از بین بردن موانع زیرساختی، حجم صادرات ایران به کشورهای آفریقایی به بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.