به‌طور جامع، براساس به‌روزرسانی جدید از «ورلداُمتر»، روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در کشورهای مختلف شناسایی شده و ۹ مورد فوتی گزارش شده است. آمریکا نیز با ۸ مورد فوتی و بیش از ۱۶۰۰ مورد جدید ابتلا، بالاترین آمار تلفات و مبتلایان را در جهان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر : 1925
آمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان

به‌طور جامع، براساس به‌روزرسانی جدید از «ورلداُمتر»، روز گذشته بیش از ۲۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در کشورهای مختلف شناسایی شده و ۹ مورد فوتی گزارش شده است. آمریکا نیز با ۸ مورد فوتی و بیش از ۱۶۰۰ مورد جدید ابتلا، بالاترین آمار تلفات و مبتلایان را در جهان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده است.

به طبقه‌بندی جهانی، تاکنون مجموع موارد ابتلا به کرونا در کشورهای مختلف به ۷۰۳ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۴۳۳ نفر رسیده و مرگ بیش از ۷ میلیون بیمار تأیید شده است.

داده‌های ورلداُمتر نشان می‌دهد که بیش از ۶۷۴ میلیون و ۸۱۴ هزار پرونده پزشکی، که ۹۹ درصد از کل موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد و نتیجه آن‌ها مشخص شده است، بهبود یافته‌اند. این شامل بیمارانی است که درمان در منزل یا بیمارستان را طی کرده‌اند.

ورلداُمتر از تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۲۰ آمار رسمی مرتبط با کرونا را ثبت کرده است.

در میان ۱۰ کشور با بیشترین آمار ابتلا در جدول ورلداُمتر، آمریکا همچنان با بیش از ۱۱۱ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مورد فوتی رکورد بیشترین تعداد ابتلا و مرگ‌ها را در جهان دارد.

بعد از آمریکا، هند و فرانسه به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در آمار کل مبتلایان به کرونا با عبور از ۴۰ میلیون ابتلا به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین، در لیست آمار فوتی‌ها، برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار فوتی و هند با بیش از ۵۰۰ هزار فوتی پس از آمریکا، بیشترین تعداد مرگ و میر را به علت کرونا داشته‌اند.

بنابراین، فرانسه در حال حاضر رکورددار تعداد مبتلایان در اروپا است و روسیه نیز تاکنون بالاترین تعداد مرگ و میر کرونایی در این قاره را با بیش از ۴۰۲ هزار فوتی گزارش کرده است.

اطلاعات جدیدتر در مورد آمار کرونا در نقاط مختلف جهان، از جمله تقسیم بندی براساس کشورها، قاره‌ها، زمان و موضوع، در جدول جهانی ورلداُمتر به‌روزرسانی می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در تاریخ ۵ مه ۲۰۲۳ به‌طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در سراسر جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را به عنوان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.