در راستای سیاست‌های افزایش تولید، امنیت غذایی و توسعه پایدار در بخش کشاورزی، احداث دو شهرک مولد کشاورزی در استان بوشهر به تصویب رسیده است. این شهرک‌ها که در مجموع مساحتی بیش از 2 هزار هکتار را شامل می‌شوند، در مناطق دلوار تنگستان و حسنین دیلم احداث خواهند شد. مزایای احداث شهرک‌های مولد کشاورزی: افزایش

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر : 2169
کشاورزی بوشهر

در راستای سیاست‌های افزایش تولید، امنیت غذایی و توسعه پایدار در بخش کشاورزی، احداث دو شهرک مولد کشاورزی در استان بوشهر به تصویب رسیده است. این شهرک‌ها که در مجموع مساحتی بیش از 2 هزار هکتار را شامل می‌شوند، در مناطق دلوار تنگستان و حسنین دیلم احداث خواهند شد.

مزایای احداث شهرک‌های مولد کشاورزی:

افزایش تولید: شهرک‌های مولد کشاورزی با تمرکز بر کشاورزی مدرن و مکانیزه، به طور قابل‌توجهی به افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر کمک خواهند کرد.
ایجاد اشتغال: این شهرک‌ها با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش کشاورزی، به رونق اقتصادی منطقه و کاهش نرخ بیکاری کمک خواهند کرد.
توسعه پایدار: شهرک‌های مولد کشاورزی با استفاده از روش‌های کشاورزی پایدار و بهینه، به حفظ منابع آب و خاک و همچنین حفاظت از محیط زیست کمک خواهند کرد.
تنوع‌بخشی به تولیدات: در این شهرک‌ها می‌توان طیف وسیعی از محصولات کشاورزی را با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه کشت کرد و از این طریق تنوع غذایی در استان بوشهر را افزایش داد.

ویژگی‌های شهرک‌های مولد کشاورزی بوشهر:

  • استفاده از تکنولوژی‌های نوین: در این شهرک‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌های کشاورزی مانند آبیاری نوین، کشت گلخانه‌ای و کشاورزی مکانیزه استفاده خواهد شد.
  • ایجاد صنایع تبدیلی: در کنار تولید محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در این شهرک‌ها احداث خواهند شد تا ارزش افزوده محصولات افزایش یابد.
  • حمایت از سرمایه‌گذاران: مسئولان استان بوشهر از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در احداث و توسعه این شهرک‌ها دعوت به عمل آورده‌اند.

انتظار می‌رود با احداث این دو شهرک مولد کشاورزی، شاهد تحولات مثبتی در بخش کشاورزی استان بوشهر باشیم. این شهرک‌ها می‌توانند به عنوان الگویی برای سایر استان‌های کشور نیز مورد استفاده قرار گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.