مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جوزف بورل، مواضع رژیم صهیونیستی درباره تشکیل دولت مستقل فلسطین را مورد نقد قرار داده و بیان کرده است که این رژیم حق وتویی در تعیین سرنوشت فلسطین را ندارد. در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، جوزف بورل به همراه سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، و الیور ورهلی، کمیسر

تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر : 1566
Israel

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جوزف بورل، مواضع رژیم صهیونیستی درباره تشکیل دولت مستقل فلسطین را مورد نقد قرار داده و بیان کرده است که این رژیم حق وتویی در تعیین سرنوشت فلسطین را ندارد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، جوزف بورل به همراه سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، و الیور ورهلی، کمیسر اتحادیه اروپا، اظهار کرد: “اسرائیل نمی‌تواند حق وتویی در تعیین سرنوشت مردم فلسطین را داشته باشد.”

بورل توضیح داد که تأمین اطمینان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و ارائه مراقبت‌های بهداشتی توسط مصر در جریان مذاکرات مربوط به وقفه بشردوستانه و آزادی گروگان‌ها در ماه نوامبر، نقش حیاتی داشته است و از آن تقدیر می‌کند.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، همچنین بیان کرده است که هدف اتحادیه اروپا ایجاد یک ائتلاف است که از ارائه دوباره دیدگاه سیاسی در راستای راه‌حل دو دولتی حمایت کند و مصر به عنوان یک شریک کلیدی در این زمینه محسوب می‌شود و باید در این مسیر حمایت شود.

بورل افزود که سازمان ملل متحد بارها حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را به رسمیت شناخته است و هیچ طرفی نمی‌تواند این حق را انکار یا مخالفت کند.

در یک گفتگو با خبرنگاران در ابتدای روز دوشنبه، بورل اعلام کرد که آیا مذاکرات برای “راه‌حل دو کشوری” در خاورمیانه ادامه خواهد یافت یا نه بستگی به اسرائیل دارد.

به گفته وی، اگر اسرائیل این راه‌حل را نپذیرد، برای او دشوار خواهد بود که در مذاکرات یک راه‌حل پیدا کند. با این حال، مخالفت اسرائیل نمی‌تواند مانع دیگر بازیگران از پیشروی در این زمینه شود.

مسئول سیاست خارجی اروپا تأکید کرد که اگر جامعه بین‌المللی بتواند یک راه‌حل برای این مسئله پیدا کرده و بر آن توافق کند، می‌توان مذاکراتی درباره آن انجام داد و به طرح مذکور پیش برد.

سامح شکری نیز در این مذاکرات از شکل‌گیری اجماع بین‌المللی برای حل این مناقشه حمایت کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.