معاون وزیر صنایع عمومی در حالی که به افزایش قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی و توزیع محصولات تقلبی در ماه‌های اخیر اشاره می‌کند، می‌گوید: در فضای مجازی نیز شاهد تبلیغاتی هستیم که در حقیقت به عنوان کلاهبرداری تلقی می‌شوند. وی درباره مبارزه با قاچاق لوازم خانگی، اظهار نگرانی می‌کند و می‌گوید: متأسفانه قاچاق لوازم خانگی

تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر : 1953
Appliance scam

معاون وزیر صنایع عمومی در حالی که به افزایش قاچاق سازمان یافته لوازم خانگی و توزیع محصولات تقلبی در ماه‌های اخیر اشاره می‌کند، می‌گوید: در فضای مجازی نیز شاهد تبلیغاتی هستیم که در حقیقت به عنوان کلاهبرداری تلقی می‌شوند.

وی درباره مبارزه با قاچاق لوازم خانگی، اظهار نگرانی می‌کند و می‌گوید:

متأسفانه قاچاق لوازم خانگی و توزیع محصولات تقلبی به صورت سازمان یافته در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. این امر باعث نارضایتی تولیدکنندگان شده است، زیرا در طی امسال رشد تولید داشته‌ایم.

وی افزود: در سال گذشته، قیمت لوازم خانگی افزایش نیافته است. با هماهنگی با تولیدکنندگان، تلاش کرده‌ایم تا از طریق جشنواره‌ها، تخفیفات نقدی و تسهیلات فروش و سایر اقدامات، فرصت‌های بیشتری برای فروش محصولات اصلی فراهم کنیم. این برنامه ها به مردم این امکان را می‌دهند که کالاهای اصلی با ضمانت را بخرند و نیاز به خرید کالاهای قاچاق و بدون ضمانت نداشته باشند.

برادران تأکید می‌کنند: ما تمام تلاش خود را برای افزایش فروش محصولات داخلی در دستور کار قرار داده‌ایم؛ اما مردم هم باید توجه کنند که خرید کالایی که ضمانت ندارد و ممکن است تقلبی باشد، با حقوق مصرف کننده در تضاد است.

وی تأکید می‌کند: شبکه فروش لوازم خانگی بسیار وسیع است و این کالاها دارای قیمت مصوب هستند. آنها از طریق جشنواره‌های مختلف به فروش می‌رسند و خدمات نصب نیز ارائه می‌شوند. در مجموع، این اقدامات می‌توانند رضایت مشتریان را جلب کنند.

معاون وزیر صنایع عمومی به کلاهبرداری‌هایی که در فضای مجازی رخ می‌دهند، اشاره می‌کند و می‌افزاید: متأسفانه در فضای مجازی، مدیریت صحیحی درباره تبلیغات انجام نمی‌شود و برخیتبلیغاتی که در این فضا ارائه می‌شود، در واقع به عنوان کلاهبرداری شناخته می‌شود.

وی می‌گوید: در برخی از این تبلیغات، ما مشاهده می‌کنیم که هزینه پست اغلب بیشتر از قیمت کالا است، و یا بعضی از قطعات جانبی گران‌تر از خود کالا فروخته می‌شوند. متأسفانه در فضای مجازی نتوانستیم یک نظام نظارتی موثر بر انواع تبلیغات ایجاد کنیم.

لازم به ذکر است که چند روز پیش، انجمن صنایع لوازم خانگی در یک نامه به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علاوه بر اظهار نارضایتی از گسترش قاچاق لوازم خانگی در بازار، آمادگی خود را برای جمع‌آوری این نوع کالاها اعلام کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.