حامد منکرسی، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در جلسه تشریح جشنواره خدمات دیجیتال دوستدار خانواده، درباره مسئولیت سازمان در اجرای سند حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی که توسط شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است، صحبت کرد. او اعلام کرد که در دولت سیزدهم، سازمان فناوری اطلاعات ایران قصد

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر : 1597
پیام رسان

حامد منکرسی، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در جلسه تشریح جشنواره خدمات دیجیتال دوستدار خانواده، درباره مسئولیت سازمان در اجرای سند حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی که توسط شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است، صحبت کرد. او اعلام کرد که در دولت سیزدهم، سازمان فناوری اطلاعات ایران قصد دارد به عنوان یکی از تنظیم‌گران حوزه فناوری اطلاعات، نقشی مهم در تنظیم سکوها و کسب‌وکارهای فعال در این حوزه داشته باشد. به همین دلیل، سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در حوزه حفاظت از حریم خانواده و کودکان، به عنوان تنظیم‌گر، برنامه‌هایی را در نظر گرفته است که برای اجرا به مقررات و دستورالعمل نیازمند هستند.

وی تاکید کرد که سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان تنظیم‌گر در برخی حوزه‌ها شناخته شده و در حال فعالیت است. به عنوان مثال، در حوزه پیام‌رسان‌ها، سازمان فعالیت‌های تنظیم‌گری را آغاز کرده و اهمیت نظارت والدینی و حفظ حریم حفاظت شده برای کودکان و نوجوانان را در این بستر تأکید کرده است. به همین منظور، پیام‌رسان‌ها ملزم شده‌اند که قابلیت‌های فنی را فراهم کنند و نظارت کاملی بر انجام این فعالیت‌ها صورت گیرد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد که برای فعالیت مؤثر، وزارت ارتباطات نیازمند همکاری تنگاتنگ با وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌های مرتبط است. او اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران، تسهیل‌گری بخش خصوصی با بخش‌های اجرایی، دولتی و حتی مجموعه‌های خصوصی دیگر است و سازمان فناوری اطلاعات ایران آمادگی کامل را در این حوزه دارد و می‌تواند به عنوان تسهیل‌گر و کاتالیزور مؤثر عمل کند و در اداره کل تسهیل‌گری و پایش کسب و کارها درخواست‌ها را پیگیری کند.

منکرسی نحوه حمایت از شرکت‌ها را از طریق وام‌های اداره شده توسط وزارت ارتباطات به عنوان یکی از وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد. او اشاره کرد که بخش کلان این حوزه در معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات پیگیری می‌شود و سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان یکی از همکاران این بخش، زمینه ارزشیابی طرح‌ها را پیگیری می‌کند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد که فرهنگ‌سازی یکی از حوزه‌های فعالیت سازمان است و شروع کار در این بخش با برگزاری جشنواره دوستدار خانواده آغاز شده است. او افزود: این جشنواره فضای تعاملی واقعی بین بخش خصوصی و دولتی را ایجاد می‌کند و همچنین فضایی را برای آشنایی خانواده‌ها و کاربران ابزارهای دیجیتال با سامانه‌های توسعه‌یافته بخش خصوصی فراهم می‌کند تا با استفاده از آن‌ها در جهت حفظ و صیانت از خانواده گام بردارند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه هر ثانیه حداقل دو کودک وارد فضای مجازی می‌شوند، گفت: اگر فرهنگ سازی و آموزشی برای ورود به این حوزه و ارائه امکانات فنی مرتبط صورت نگیرد، بدون شک در آینده با مشکلات و آسیب‌های زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: هدف اصلی این جشنواره علاوه بر فرهنگ‌سازی، ایجاد تلنگری برای سازمان‌های دولتی است تا مسئولیت‌های خود را به درستی انجام دهند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.