سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که تمام واگن‌های شبکه ریلی با کفش ترمز تجهیز شده‌اند به منظور افزایش ایمنی و بهبود عملکرد ترمز در قطارها. قبل از این اقدام، تقریباً 30 درصد از واگن‌های باری بدون سیستم ترمز در مدار سفر قرار داشتند که باعث تأخیر در توقف قطارها

تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر : 1560
Rail network wagons to brake shoes

سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که تمام واگن‌های شبکه ریلی با کفش ترمز تجهیز شده‌اند به منظور افزایش ایمنی و بهبود عملکرد ترمز در قطارها.

قبل از این اقدام، تقریباً 30 درصد از واگن‌های باری بدون سیستم ترمز در مدار سفر قرار داشتند که باعث تأخیر در توقف قطارها می‌شد. اما با تجهیز واگن‌ها به کفش ترمز، این مشکل برطرف شده و قطارها با دقت بیشتری توقف و حرکت می‌کنند. این تغییرات هدفمند به منظور بهبود عملکرد و ایمنی سامانه راه‌آهن صورت گرفته است.

صالحی اظهار کرد که این تغییرات آزمایشی سه ماه قبل آغاز شده و در حال حاضر تمام واگن‌ها به کفش ترمز تجهیز شده‌اند. این اقدام به حداقل رساندن نقص‌های موجود در سیستم ترمز واگن‌ها و بهبود عملکرد و ایمنی در حمل و نقل ریلی کمک می‌کند.

وی افزود که در حال حاضر نیروی ترمز معادل قطارهای باری با واگن‌های باردار به نسبت وزن آنها، حدود 55 تا 60 درصد است. این اقدام بهبود عملکرد قطارها را تسهیل نموده و همچنین ایمنی حمل و نقل ریلی را افزایش می‌دهد.

صالحی تأکید کرد که ایمنی یکی از اصول اساسی شرکت راه‌آهن است و هزینه‌های مرتبط با ایمنی در طول زمان بهبود خواهد یافت و کاهش خواهد یافت. او بیان کرد که این اقدام یکی از گام‌های اجرای اصل “راه‌آهن توانمند، ایران قدرتمند” است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.