رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد که ۵۷ مدل برنامه سلامت و مراقبت خانواده در کشورهای مختلف جهان به اجرا درآمده است. علیرضا زالی، در یک نمایشگاه رسانه‌های ایران به برگزاری همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک اشاره کرد. او اعلام کرد که این همایش بر پایه ۳ محور

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر : 1791
سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد که ۵۷ مدل برنامه سلامت و مراقبت خانواده در کشورهای مختلف جهان به اجرا درآمده است.

علیرضا زالی، در یک نمایشگاه رسانه‌های ایران

به برگزاری همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک اشاره کرد. او اعلام کرد که این همایش بر پایه ۳ محور بنیانگذاری شده است.

زالی بیان کرد که نظام مراقبت‌های بهداشتی در سال‌های اخیر در حال توسعه و پیشرفت است و مجامع بین‌المللی حوزه سلامت نیز تلاش خود را برای ایجاد و تقویت نظام مراقبت‌های اولیه سلامت معطوف کرده‌اند.

وی اظهار داشت که نظام سلامت کشور دارای نظام مراقبت‌های اولیه است و بخش عمده همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک به معرفی دستاوردهای نظام مراقبت‌های اولیه کشور مربوط می‌شود. او بیان کرد که خدمات سلامت در سراسر کشور به نحوی ارائه می‌شود که حتی در نقاط دورافتاده، کادرهای بهداشتی فعالیت می‌کنند و این یک دستاورد بزرگ است.

درباره برنامه‌های سلامت و مراقبت خانواده

بیانیه‌ای ارائه شد که تأیید می‌کند حداقل ۵۷ مدل برنامه سلامت و مراقبت خانواده در کشورهای مختلف در حال اجرا است. تعداد برنامه‌های مربوط به مراقبت خانواده بسیار بالاست و این موضوع ممکن است برای جهانیان منجر به تعجب شود. هر کشور با توجه به مشخصه‌های فرهنگی، اقلیمی، توانمندی‌ها و زیرساخت‌های موجود در سطح خود، در ارائه خدمات مراقبت سلامت خانواده تلاش می‌کند. باید توجه داشت که هیچ نسخه یکسانی برای ارائه این خدمات در سطح جهان وجود ندارد، زیرا هر کشور با توجه به ویژگی‌های خود، رویکردها و سیاست‌های خاص خود را در این زمینه اتخاذ می‌کند.

زالی ادامه داد:

خدمات مراقبت‌های اولیه سلامت و پوشش خانواده‌ها دارای چالش‌هایی است که برای بهره‌برداری کامل و جامع از این برنامه، استفاده از ظرفیت بهورزان بسیار مهم است. در سال‌های اخیر، با بهره‌گیری از ظرفیت بهورزان، در حوزه نظام سلامت به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌ایم.

وی افزود: بهورزان در حوزه شهری معادل مراقبان سلامت را تشکیل می‌دهند و در سال‌های اخیر، مراقبان سلامت نقش بسیار موثری را ایفا کرده‌اند، به خصوص در دوران بحران کرونا که اهمیت آنها به شدت مشهود بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: در همایش بین‌المللی سلامت خانواده، ۲۴ کشور حضور خواهند داشت. انتخاب کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس بر اساس معیارهای منطقه‌ای، حضور مقامات عالی وزارتی و رئیس‌جمهور در همایش و همچنین الگوهای موفق در حوزه سلامت خانواده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.