مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران اعلام کرد که به همراه سیاست‌های دولت برای مشارکت مردم در اقتصاد و جذب نقدینگی سرگردان به بازارهای رسمی و شفاف، مبلغ ۲۱ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های طلا جذب شده است. مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران اظهار داشت که: به همراه

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر : 1346
Commodity Exchange

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران اعلام کرد که به همراه سیاست‌های دولت برای مشارکت مردم در اقتصاد و جذب نقدینگی سرگردان به بازارهای رسمی و شفاف، مبلغ ۲۱ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های طلا جذب شده است.

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران اظهار داشت که:

به همراه سیاست‌های دولت برای مشارکت مردم در اقتصاد و جذب نقدینگی سرگردان به بازارهای رسمی و شفاف، مبلغ ۲۱ هزار میلیارد تومان نقدینگی در صندوق‌های طلا جذب شده است.

رحمان آراسته، در ارتباط با این موضوع، بیان داشت: وجود زنجیره ابزارهای جذاب طلا در بورس کالا باعث شده تا ذائقه شمار زیادی از سرمایه‌گذاران و عموم مردم از مبادلات فیزیکی به سمت ابزارهای مالی طلا در بازار طلا تغییر کند.

وی اضافه کرد که در کنار معاملات گواهی سپرده و قراردادهای مشتقه طلا، امروز شاهد رونق بی‌سابقه صندوق‌های طلا در بورس کالا هستیم. براساس اظهارات آراسته، صندوق‌های طلا به عموم مردم این امکان را می‌دهند تا حتی اگر هیچ آشنایی و تحلیلی از بازار طلا ندارند، با خرید واحدهای صندوق طلا از نوسانات بازار طلا سود کسب کنند و به نوعی هیچ دغدغه‌ای در فرآیند سرمایه‌گذاری خود نداشته باشند.

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران ادامه داد:

سرمایه‌گذاری سنتی در بازار طلا و خرید از بازار آزاد، مخاطرات و معضلات زیادی از جمله بحث کیفیت، عیار، نگهداری و سرقت را به همراه دارد. اما در صندوق‌های طلا، یک ابزار آسان در اختیار مردم قرار گرفته است تا آن‌ها با خیال راحت و بدون ریسک سنتی، در بازار سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: افزایش تعداد صندوق‌های طلا به این دلیل است که بتوانیم افرادی که درجه ریسک‌پذیری کمتری دارند و تمایل به ورود مستقیم در سرمایه‌گذاری همچون شمش و سکه طلا را ندارند، به این سمت هدایت کنیم و این سرمایه‌گذاران خیال آسوده داشته باشند که افراد دیگری با اطلاعات مالی تخصصی‌تر می‌توانند بر دارایی‌های آن‌ها معامله کنند.

آراسته اظهار کرد که جذابیت‌های مذکور باعث شده است تا ارزش بازار صندوق‌های طلا از ۲۱ هزار میلیارد تومان عبور کند و حتی ظرفیت جذب نقدینگی به این صندوق‌ها به ۳۰ هزار میلیارد تومان برسد.

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا تصریح کرد که جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار طلا به حدی بالا است که در پایان سال، مدل‌های جدیدی از معاملات طلا در بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا معرفی خواهد شد. این اقدام به منظور جلب علاقه سرمایه‌گذاران به بازار طلا در کشور است، تا ابزارهای بورس کالا بتوانند نیازها و ترجیحات آن‌ها را پوشش دهند.

وی به اهمیت افزایش عمق معاملات صندوق‌های طلا اشاره کرد و گفت که در حال حاضر ۱۳ صندوق سرمایه‌گذاری طلا در بورس کالا فعال هستند. هدف این است که طی دو سال آینده، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به این صندوق‌ها جذب شود. این رسالت با سیاست‌های دولت در جهت مشارکت مردم در اقتصاد و جذب نقدینگی سرگردان جامعه از بازارهای غیررسمی و غیرشفاف به بازارهای رسمی، شفاف و قابل اعتماد همسو است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.