به گزارش ایرنا، فدراسیون پرورش اندام در کاروان اعزامی به مسابقات بین‌المللی، افرادی را همراه کرده است که یا ارتباط مستقیمی با این رشته ندارند یا عناوین نادرستی دارند. تیم ملی پرورش اندام ایران برای شرکت در مسابقات جهانی IFBB، در تاریخ ۸ آبان به کشور اسپانیا سفر خواهد کرد. این تیم که شامل تعداد

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر : 829
فدراسیون پرورش اندام

به گزارش ایرنا،

فدراسیون پرورش اندام در کاروان اعزامی به مسابقات بین‌المللی، افرادی را همراه کرده است که یا ارتباط مستقیمی با این رشته ندارند یا عناوین نادرستی دارند.

تیم ملی پرورش اندام ایران برای شرکت در مسابقات جهانی IFBB،

در تاریخ ۸ آبان به کشور اسپانیا سفر خواهد کرد. این تیم که شامل تعداد زیادی از اعضاست، باعث ایجاد شائبه‌های بسیاری در بین طرفداران این ورزش شده است و به نظر می‌رسد که در نظر برخی مسئولان نیز نیافتاده است.

یک نکته قابل توجه این است که در جهان، بدنسازی یک فدراسیون جهانی رسمی ندارد و این مسئله سوالاتی را درباره دلایل و روش اعزام افراد توسط فدراسیون ایران به مسابقات بین‌المللی، مانند مسابقات جهانی، به وجود می‌آورد.

نکته جالب تر این است که این مسابقات تحت نظارت یک شرکت خصوصی به نام IFBB برگزار می‌شود، که به شیوه‌ای عجیب و با همکاری فدراسیون ایران عمل می‌کند، در حالی که این شرکت تحت تأیید و نظارت فدراسیون بین‌المللی بدنسازی (IFBB) قرار ندارد.

براساس گزارشاتی که توسط خبرنگاران این کاروان در فضای مجازی منتشر شده است، تعداد کل اعضای کاروان حدود ۸۰ نفر است، و در مصاحبه تلویزیونی، نصیرزاده تعداد ورزشکاران را ۵۴ نفر اعلام کرده است. با این حال، بر اساس نامه‌ای که به دست خبرنگار ورزشی ایرنا رسیده است، شورای برون‌مرزی اعلام کرده است که تعداد کل اعضای کاروان ۶۳ نفر و تعداد ورزشکاران نیز ۵۰ نفر می‌باشد.

در ادامه، لیست اعضای این کاروان که برای اخذ ویزا ارسال شده است، عناوین غیر واقعی برای افراد را معرفی می‌کند. برخی از این ابهامات که از نظر مسئولان فدراسیون نیز نادیده گرفته شده است، در حال بررسی و اطلاع‌رسانی قرار دارند.

یکی از اعضای این کاروان، کسی است که به گفته برخی مسئولان فدراسیون هیچ سمتی در این فدراسیون ندارد و سوابق قضایی نیز در سابقه خود دارد. با این حال، او به عنوان یک ورزشکار معرفی شده است و برای همراهی با تیم اعزام می‌شود.

یک فرد دیگر که در جامعه پرورش اندام به عنوان یکی از پیج‌های خبری مشهور شناخته می‌شود، با عنوان ورزشکار معرفی شده است و نیز در کاروان حضور دارد.

یکی از مسئولان دیگر فدراسیون پرورش اندام، همراه با برخی افراد اضافی و غیرمرتبط به عنوان ورزشکاران و یک نفر به عنوان داور معرفی شده است. با این حال، در نامه شورای برون‌مرزی، مجوزی برای اعزام بانوان به همراه تیم ملی صادر نشده است.

احسان‌اله کنگرلو، که یکی از مربیان بدنسازی ایران است، به عنوان داور معرفی شده است و در کنار کاروان اعزام می‌شود.

محسن پیری، که رئیس هیئت استان ایلام نیز است، نیز با عنوان ورزشکار معرفی شده است و در تیم ملی حضور دارد.

بعضی از افرادی که به عنوان خبرنگاران کاروان معرفی شده‌اند، ناشناس بین اصحاب رسانه هستند و نام آن‌ها آشکار نیست. به نظر می‌رسد که نام این افراد و رسانه رسمی‌ای که آن‌ها را همراهی می‌کنند، روشن نیست.

این در حالی است که این فدراسیون تاکنون سابقه معتبری در اعزامات قبلی نداشته است و برخی از افراد اعزامی به عنوان پناهجویان در نقاط دیگر زندگی می‌کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.