رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه مشترک کمیسیون‌های صنایع غذایی و واردات اتاق ایران، اطلاع داد که در برنامه هفتم توسعه، به تعامل فکری با فعالان بخش خصوصی، بندی اضافه شده است که در ایجاد یک شورای عالی برای امنیت غذایی کشور تلاش خواهد شد. در جلسه مشترک کمیسیون‌های صنایع غذایی و واردات اتاق ایران،

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر : 1069
غذا

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه مشترک کمیسیون‌های صنایع غذایی و واردات اتاق ایران، اطلاع داد که در برنامه هفتم توسعه، به تعامل فکری با فعالان بخش خصوصی، بندی اضافه شده است که در ایجاد یک شورای عالی برای امنیت غذایی کشور تلاش خواهد شد.

در جلسه مشترک کمیسیون‌های صنایع غذایی و واردات اتاق ایران، محمدجواد عسکری اعلام کرد که در برنامه هفتم توسعه، تشکیل یک شورای عالی برای امنیت غذایی کشور با حضور نمایندگان بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

تشکیل یک شورای عالی برای امنیت غذایی در کشور

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره ساختار مدیریتی شورای عالی امنیت غذایی در سطوح تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در کشور، اظهار داشت که ریاست این شورا تحت عهده رئیس جمهور قرار خواهد گرفت و تعدادی از وزرا و نمایندگان بخش خصوصی نیز عضوهای این شورا خواهند بود.

او با تأکید بر ضرورت بیان چالش‌ها و ارائه راهکارهای پیشنهادی از سوی بخش خصوصی، افزود: در فرآیند تدوین برنامه هفتم توسعه، تلاش شده است تا نظرات بازرگانان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مورد توجه قرار گیرد. در شورای عالی امنیت غذایی کشور، برای تسهیل مسیر تأمین غذا در برنامه هفتم توسعه تدارک دیده شده است و قرار است به عنوان یک الحاقی به برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: در صورتی که این شورا با ریاست رئیس جمهور و حضور تعدادی از وزرا و نمایندگان بخش خصوصی شکل گیرد، می‌تواند در تأمین امنیت غذایی تأثیرگذار باشد.

نماینده داراب و زرین‌دشت اظهار داشت: در ادامه، برنامه ریزی برای برگزاری یک جلسه در طی دو هفته آینده با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و معاونان آنها در دستور کار قرار دارد. این دستور کار توسط اتاق ایران تدوین خواهد شد و با هماهنگی در راستای منافع اقتصادی کشور تصمیماتی اتخاذ خواهیم کرد.

عسکری اضافه کرد:

مجلس قوانینی را تصویب کرده است که هرگونه بخشنامه خلق‌الساعه و ممنوعیت‌های دفعتی در تجارت را غیرقابل قبول می‌داند. نمایندگان مجلس با آگاهی از مشکلات کنونی، سعی می‌کنند از ظرفیت‌ها برای حل آن‌ها استفاده کنند. زیرا ما اعتقاد داریم که تولید نباید توقف شود.

او به ضرورت تدوین یک برنامه جامع بر اساس محدودیت‌های فعلی در حوزه ارز توسط بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: این مسئله را با رئیس کل بانک مرکزی مطرح کردیم و او تأکید کرد که ما تفاوتی قائل هستیم بین وارداتی که به تولید زیان وارد می‌کند و کسب‌وکارهایی که تولید را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ همچنین بر اساس نیازهای کشور، باید تعهدات ارزی را به ترتیبی شکل دهیم که تجار و تولیدکنندگان با انگیزه فعالیت کنند، زیرا در حال حاضر در حوزه صادرات با مشکلات جدی روبرو هستیم و بسیاری از بازارهای خود را از دست داده‌ایم.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.