رییس‌جمهور آمریکا تصمیم خود برای تمدید وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران را به کنگره اعلام کرد. در پیامی به کنگره، جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، ادعا کرد که اقدامات و سیاست‌های ایران همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود. به همین دلیل، وی تصمیم گرفت وضعیت اضطراری

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر : 1998
Biden's decision about Iran

رییس‌جمهور آمریکا تصمیم خود برای تمدید وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران را به کنگره اعلام کرد.

در پیامی به کنگره، جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا، ادعا کرد که اقدامات و سیاست‌های ایران همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود. به همین دلیل، وی تصمیم گرفت وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کند.

بایدن در پیام خود اظهار کرد:

“بنابراین، تصمیم گرفتم که لازم است وضعیت اضطراری ملی که در فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ در رابطه با ایران صادر شد، پابرجا بماند و تحریم‌های جامع علیه ایران نیز برای پاسخ به این تهدید، همچنان اجرا شوند.”

با توجه به این پیام، وضعیت اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران، که اولین بار در تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام شد، تا تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹، جیمی کارتر، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از تسخیر لانه جاسوسی، فرمان شماره ۱۲۱۷۰ را برای اعلام وضعیت اضطراری ملی علیه جمهوری اسلامی امضا کرد.

بیل کلینتون نیز در تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۹۵، فرمان شماره ۱۲۹۵۷ را علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد و این فرمان توسط رؤسای جمهور بعدی آمریکا در مقابل ایران تمدید شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.