بانک مرکزی تصمیم به صدور مصوبه‌ای گرفته است که به مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند (البته به کشورهای خاصی) اجازه می‌دهد مبلغی به عنوان کمک هزینه سفر دریافت کنند. این کمک هزینه به این صورت است که بانک مرکزی ارز را با قیمتی کمتر از قیمت بازار به آنها ارائه

تاریخ انتشار : شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر : 1838
ارز مسافرتی

بانک مرکزی تصمیم به صدور مصوبه‌ای گرفته است که به مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند (البته به کشورهای خاصی) اجازه می‌دهد مبلغی به عنوان کمک هزینه سفر دریافت کنند. این کمک هزینه به این صورت است که بانک مرکزی ارز را با قیمتی کمتر از قیمت بازار به آنها ارائه می‌دهد. این مبلغ تنها یک بار در سال به افراد تعلق می‌گیرد.

برای دریافت این ارز، ابتدا باید بلیط هواپیما را برای سفر خارجی خود خریداری کنید. سپس می‌توانید به سامانه خرید آنلاین ارز مسافرتی مراجعه کنید یا به بانک‌های معینی مراجعه کنید که ارز مسافرتی را ارائه می‌دهند. برای دریافت ارز مسافرتی، باید مدارک مربوط به سفر خارجی خود را به همراه داشته باشید.

قبل از سال ۱۳۹۷، میزان ارز مسافرتی برابر با ۱۰۰۰ دلار آمریکا برای هر نفر بود. اما از سال ۹۷ به بعد، با افزایش چشمگیر قیمت ارز، این مقدار به یک سوم خود کاهش یافت و به ۳۰۰ دلار یا یورو برای هر نفر رسید. در سال ۱۴۰۲، این میزان به ۵۰۰ یورو افزایش یافت.

با توجه به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای ارز مسافرتی، به منظور مدیریت بازار ارز و تأمین نیازهای ارزی متقاضیان، سقف فروش ارز مسافرتی هوایی از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو افزایش خواهد یافت و از تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۲ اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای درخواست خرید ارز، متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه کنند: گذرنامه معتبر، بلیط مسافرت هوایی و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور. تحویل ارز به مسافران در درگاه خروجی فرودگاه‌ها صورت می‌گیرد.

همچنین به آن اشاره می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ارائه مدارک مورد نیاز به شعب منتخب بانک‌های عامل ملی، ملت و سامان مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.