“جو بایدن” و “دونالد ترامپ”، رئیس‌جمهور فعلی و سابق آمریکا، با کسب آرا در انتخابات داخلی حزب خود، به طور رسمی به عنوان نامزدهای حزبی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شدند. “دونالد ترامپ” در یک گفت‌وگو با حامیان خود در ایالت اوهایو، به ادعای خود درباره “تقلب در انتخابات ۲۰۲۰” اشاره کرد

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 2011
Trump

“جو بایدن” و “دونالد ترامپ”، رئیس‌جمهور فعلی و سابق آمریکا، با کسب آرا در انتخابات داخلی حزب خود، به طور رسمی به عنوان نامزدهای حزبی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شدند.

“دونالد ترامپ” در یک گفت‌وگو با حامیان خود در ایالت اوهایو، به ادعای خود درباره “تقلب در انتخابات ۲۰۲۰” اشاره کرد و گفت: “اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر پیروز نشوم، به معنای پایان دموکراسی آمریکا خواهد بود.”

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و همانند سال ۲۰۲۰، بایدن و ترامپ وارد رقابت‌های اصلی انتخابات خواهند شد.

ترامپ در ادامه سخنرانی خود افزود: “اگر ما در انتخابات پیروز نشویم، فکر نمی‌کنم انتخابات دیگری در این کشور داشته باشیم.”

ترامپ سخنان خود را در شهر دیتون با ادای احترام به هوادارانش آغاز کرد. این هواداران در حال حاضر به دلیل شورشی که در کنگره ایالات متحده در ششم ژانویه ۲۰۲۱ رخ داد، در زندان به سر می‌برند. آنها طرفدارانی هستند که با توجه به ادعای ترامپ، به دنبال جلوگیری از پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ بودند و ترامپ آنها را “میهن‌پرست و گروگان” می‌خواند.

یک نظرسنجی جدید از سایت یواس‌ای تودی و دانشگاه سافولک که چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری، “دونالد ترامپ” جلوی “جو بایدن” را گرفته است. طبق این نظرسنجی تازه، ترامپ به عنوان یک جمهوری‌خواه با ۴۰ درصد رأی از بایدن، که دموکرات است و ۳۸ درصد رأی دارد، جلویی را دارد. این نتیجه نشان می‌دهد که این دو نامزد برای انتخابات آمریکا در پنجم نوامبر به عنوان نامزدهای حزبی از سوی طرفداران خود، در رقابتی بسیار نزدیک خواهند بود.

درباره وضعیت تعرفه بر واردات خودروها و رقابت خارجی در صنعت خودروسازی آمریکا، دونالد ترامپ در بخشی از سخنان خود تأکید کرد: “اگر من انتخاب نشوم، حمام خون در سراسر کشور رخ خواهد داد.”

جیمز سینگر، سخنگوی تیم انتخاباتی جو بایدن، در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ درباره “حمام خون”، ابتدا “افراط‌گرایی” این رئیس‌جمهور سابق را محکوم کرد و سپس به “عطش او برای انتقام و خشونت سیاسی” اشاره کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.