تیم ملی فوتبال ایران در آستانه کسب جایزه نقدی ارزشمند جام ملت‌ها قرار دارد. جام ملت‌های آسیایی سال ۲۰۲۳ به‌سوی روزهای پایانی و حساس خود نزدیکتر می‌شود. تیم‌های حاضر در فینال این دوره از رقابت‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مشخص خواهند شد و در نهایت در روز شنبه، با برگزاری دیدار نهایی در ورزشگاه

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر : 1661
تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران در آستانه کسب جایزه نقدی ارزشمند جام ملت‌ها قرار دارد.

جام ملت‌های آسیایی سال ۲۰۲۳ به‌سوی روزهای پایانی و حساس خود نزدیکتر می‌شود. تیم‌های حاضر در فینال این دوره از رقابت‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مشخص خواهند شد و در نهایت در روز شنبه، با برگزاری دیدار نهایی در ورزشگاه لوسیل، قهرمان این دوره از مسابقات اعلام خواهد شد.

همانند دوره‌های گذشته، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم‌های برتر جوایز و پاداشی تعیین کرده است. بر این اساس، مجموع جوایز این تورنمنت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار آمریکا است که در بین تیم‌ها تقسیم خواهد شد.

تمام ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها در ابتدا ۲۰۰ هزار دلار دریافت کردند تا برای حضور در این رقابت‌ها آماده شوند. تیم ملی ایران نیز یکی از این تیم‌ها بود و با موفقیت به عنوان سرگروه گروه C صعود کرد. در ادامه، با برتری در مسابقه ضربات پنالتی مقابل سوریه و ژاپن، توانست به جمع چهار تیم پایانی دوره رقابت‌ها بپیوندد.

تیم‌هایی که در دیدار نیمه نهایی شکست می‌خورند و نتوانند به فینال صعود کنند، مبلغ یک میلیون دلار دریافت خواهند کرد. این موضوع در سال ۲۰۱۹ نیز برای تیم ملی ایران رخ داد و با شکست در آن دیدار، تیم به خانه برگشت. البته، به دلیل عدم وجود دیدار رده‌بندی در این مسابقات، تیم ملی ایران بدون رتبه‌بندی به انتهای رقابت‌ها بازگشت.

مهم‌ترین جوایز و پاداش‌ها در این دوره از جام ملت‌های آسیایی ۲۰۲۳ به دو تیمی که به دیدار نهایی صعود کرده‌اند تعلق دارد. بنابراین، قهرمان این رقابت‌ها مبلغ پنج میلیون دلار و نایب قهرمان سه میلیون دلار را دریافت خواهند کرد.

از بین چهار تیم حاضر در نیمه‌نهایی این دوره از رقابت‌ها، دو تیم ملی ایران و قطر که در دوره قبل نیز به جمع چهار تیم برتر دست یافتند، و دو تیم ملی اردن و کره جنوبی که در این دوره به جمع چهار تیم پایانی صعود کردند، به مسابقات شرکت کردند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.