پس از چهار روز سفر در ایران، شرکت‌کنندگان رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم به مقصد ترکمنستان حرکت کردند. گروه شامل 20 نفر با 7 دستگاه خودرو کلاسیک با دو دیفرانسیل با عمر بالای 25 سال و یک موتورسیکلت مسافرتی 1200 سی سی بودند. طی این سفر، آن‌ها با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، انجمن

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر : 1281
Silk Road Tour Rally Tour

پس از چهار روز سفر در ایران، شرکت‌کنندگان رالی تور گردشگری بین‌المللی جاده ابریشم به مقصد ترکمنستان حرکت کردند. گروه شامل 20 نفر با 7 دستگاه خودرو کلاسیک با دو دیفرانسیل با عمر بالای 25 سال و یک موتورسیکلت مسافرتی 1200 سی سی بودند. طی این سفر، آن‌ها با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، انجمن وسیله‌های نقلیه تاریخی ایران و مرکز پانسیون خودروهای کلاسیک 1969، از جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، مذهبی و تاریخی استان‌های مسیر خود دیدن کردند.

جهانگرد رالی تور جاده ابریشم

مسیر این رالی تور شامل استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بود.

شرکت‌کنندگان در این رالی تور در طول سفر با استقبال و مهمان‌نوازی خاصی از ایرانیان مواجه شدند. مردم ایران بنزین و گازوئیل را به آن‌ها هدیه دادند که باعث تعجب و هیجان این جهانگردانان از میزان مهربانی مردم ایران شد.

علاوه بر این، مرکز پانسیون خودروهای کلاسیک 1969 برای تسهیل و تسریع تردد این گروه، وسیله‌های نقلیه آن‌ها را به صورت رایگان تعمیر کرد. اعضای گروه اعلام کردند که پس از بازگشت به کشورهای خود، با یادآوری خاطرات بی‌نظیر این سفر، هموطنان خود را به سفر به ایران تشویق و ترغیب خواهند کرد.

شرکت‌کنندگان در این رویداد بین‌المللی در تاریخ 28 مردادماه از شهر بوداپست در مجارستان سفر خود را آغاز کردند و در تاریخ 6 شهریورماه 1402 از طریق مرز بازرگان و با استقبال کانون جهانگردی و اتومبیلرانی وارد ایران شدند.

اعضای این گروه با ملیت‌های آلمانی، ترکیه‌ای، ازبکستانی و ایتالیایی، در ادامه سفر خود از مرز زمینی باجگیران عبور کرده و وارد ترکمنستان شدند. پس از ترکمنستان، رالی جاده ابریشم کشورهای ازبکستان، قزاقستان، مجدداً ازبکستان و سپس قرقیزستان را طی کرده و در کشور مغولستان به پایان خواهد رسید.

وسایل نقلیه موجود در این رویداد بین‌المللی پس از طی مسیری به طول 12 هزار کیلومتر و رسیدن به خط پایان، برای فروش عرضه شده و درآمدهای حاصل از آن به امور خیریه اختصاص داده خواهد شد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با هدف توسعه گردشگری و معرفی ایران به عنوان یک مقصد امن و زیبا برای گردشگران دیگر کشورها، و همچنین تقویت همکاری با فدراسیون انجمن‌های اتومبیلرانی کشورهای دیگر، مسئولیت میزبانی و تسهیل تردد و عبور و مرور رالی جاده ابریشم در ایران را برعهده دارد. این کانون با انجام اقدامات و هماهنگی‌های لازم، برای این منظور فعالیت می‌کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.