حضور یگان‌های پیاده نیروهای 4 گانه ارتش در رژه 31 شهریور، جلوه‌ای خاص به این مراسم باشکوه بخشید. مشق نظامی دقیق، گام‌های استوار و فریادهای رسای سربازان، شور و حماسه‌ای وصف‌ناپذیر را در میدان آزادی تهران آفرید. گویی هر قدم سربازان، فریاد “ما می‌توانیم” و “هیچ چیز نمی‌تواند مانع پیشرفت ما شود” را سر می‌داد.

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر : 2138
An epic of courage and authority

حضور یگان‌های پیاده نیروهای 4 گانه ارتش در رژه 31 شهریور، جلوه‌ای خاص به این مراسم باشکوه بخشید. مشق نظامی دقیق، گام‌های استوار و فریادهای رسای سربازان، شور و حماسه‌ای وصف‌ناپذیر را در میدان آزادی تهران آفرید. گویی هر قدم سربازان، فریاد “ما می‌توانیم” و “هیچ چیز نمی‌تواند مانع پیشرفت ما شود” را سر می‌داد.

در این میان، برخی از یگان‌های پیاده که با حرکات نمایشی و حامل پرچم و تجهیزات خاص، نظرها را به خود جلب می‌کردند،

عبارت بودند از:

  • تیپ 65 هوابرد: چتربازان این تیپ که با پرش از هواپیماهای C-130 Hercules، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر فراز میدان آزادی به اهتزاز درآوردند، حماسه‌ای دیگر از جنس رشادت و شجاعت را به نمایش گذاشتند. گویی از آسمان آمده بودند تا به جهانیان نشان دهند که سربازان ایران در هر نقطه از میهن اسلامی، حاضرند جان خود را فدای دفاع از خاک مقدس کشور کنند.
  • تیپ 25 تکاور: رزمندگان این تیپ که با لباس‌های استتار و تجهیزات مخصوص، حرکات رزمی و چریکی را به نمایش گذاشتند، یادآور رشادت‌های غیورمردان ایران در دفاع از مرزهای کشور در برابر تجاوز دشمنان بودند. گویی در میدان رژه، صحنه‌های نبرد را بازسازی می‌کردند تا به جهانیان نشان دهند که ذره‌ای از خاک ایران را به دشمن واگذار نخواهند کرد.
  • گردان زرهی: تانک‌های غول‌پیکر این گردان که با قدرت و صلابت در میدان رژه حرکت می‌کردند، لرزه بر اندام دشمنان انداختند. گویی غرش هر تانک، فریادی از اقتدار و قدرت ایران بود که در گوش جهانیان طنین انداز می‌شد.
  • گردان موشکی: پرتابگرهای موشک‌های دوربرد این گردان که در میدان رژه به نمایش گذاشته شده بودند، نشان‌دهنده پیشرفت‌های چشمگیر ایران در عرصه صنایع موشکی و توان دفاعی کشور بودند. گویی هر موشک، نمادی از قدرت بازدارندگی ایران در برابر دشمنان بود.
  • گردان پهپاد: پرواز پهپادهای این گردان در آسمان میدان آزادی، بر توانایی ایران در رصد و پایش دقیق مرزها و همچنین انجام عملیات‌های اطلاعاتی و شناسایی تاکید داشت. گویی چشمان بیدار ایران در آسمان در حال پرواز بودند تا هر تحرکی از دشمن را رصد کنند.

حضور یگان‌های پیاده در کنار سایر یگان‌های ارتش، تصویری کامل از اقتدار، صلابت و آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از مرزهای مقدس کشور به نمایش گذاشت. این رژه باشکوه، بار دیگر به جهانیان نشان داد که ایران در سایه رهبری мудрый رهبر معظم انقلاب اسلامی و با اتکا به توان داخلی، در مسیر پیشرفت و اقتدار گام برمی‌دارد و هیچگاه تسلیم زیاده‌خواهی و زورگویی دشمنان نخواهد شد.

رژه 31 شهریور، فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر بود. حضور پرشور مردم در این مراسم، نشان‌دهنده وحدت و همدلی ملت ایران با نیروهای مسلح و حمایت آنها از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود. گویی مردم با حضور خود در میدان آزادی، به جهانیان اعلام کردند که تا ابد پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی خواهند بود.

این حماسه، تنها به میدان آزادی تهران محدود نمی‌شد. در سراسر ایران، مردم با حضور در خیابان‌ها و میادین شهرها، این روز بزرگ را گرامی داشتند. گویی تمام ایران یکپارچه فریاد می‌زد: “ما پیروزیم!”

رژه 31 شهریور، یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های ملت ایران در طول تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین است. این روز، نمادی از ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم است. روزی که ملت ایران با عزت و اقتدار، اراده خود را به جهانیان نشان داد و ثابت کرد که هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع از پیشرفت و شکوفایی ایران اسلامی شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.