شرکت ولین، بزرگترین اپراتور دیجیتال در ایران، در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱، همکاری با دانشگاه‌های معتبر و حمایت از تولیدات دانشجویی را در دستور کار خود قرار داد. به منظور توسعه این فعالیت‌ها، ولین در سال جاری فهرست اولویت‌های پژوهشی خود را با تمرکز بر هوش مصنوعی منتشر کرد. حمایت ایرانسل از پروژه‌های پایان‌نامه دانشجویان

تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر : 1030
Artificial intelligence

شرکت ولین، بزرگترین اپراتور دیجیتال در ایران، در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱، همکاری با دانشگاه‌های معتبر و حمایت از تولیدات دانشجویی را در دستور کار خود قرار داد. به منظور توسعه این فعالیت‌ها، ولین در سال جاری فهرست اولویت‌های پژوهشی خود را با تمرکز بر هوش مصنوعی منتشر کرد.

حمایت ایرانسل از پروژه‌های پایان‌نامه دانشجویان

تا به امروز، ولین از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات متنوع حمایت کرده است و در سال جاری نیز علاوه بر برقراری ارتباط با دانشگاه‌های برتر مانند دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تربیت مدرس و غیره، تمام دانشجویان را به ارائه پژوهش‌های خود جهت حمایت مادی و معنوی دعوت می‌کند.

هدف ولین از این طرح، گسترش ارتباط با جامعه دانشگاهی، جذب نخبگان علمی، افزایش آگاهی از برند ولین در بین دانشجویان و استفاده از یافته‌های پژوهشی در کسب و کار است.

در این طرح، ولین با اعلام اولویت‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف

از دانشجویان علاقه‌مند دعوت می‌کند تا با مراجعه به وب‌سایت ولین و مشاهده فهرست این اولویت‌ها، موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنند. ولین با تشکیل مجموعه “ایرانسل‌لبز”، بازوی تحقیق و توسعه خود که شامل آزمایشگاه هوش مصنوعی نیز می‌شود، این طرح را اجرا می‌کند.

دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌توانند از بین موضوعاتی که در وب‌سایت ایرانسل اعلام شده است، موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کرده و پروپوزال پژوهشی خود را برای ارزیابی به ایرانسل ارسال کنند. پس از بررسی و تأیید توسط کمیته ارزیابی و تکمیل فرم پژوهشی، یک “راهبر پژوهش” برای دانشجو تعیین می‌شود و در طول انجام پژوهش، او را همراهی و با ارائه حمایت مادی و معنوی، این پژوهش را پشتیبانی می‌کند.

ایرانسل‌لبز همچنین آماده است تا موضوعات تحقیقاتی بیشتری را در زمینه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات، از جمله هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین در حوزه فناوری اطلاعات، مدیریت و تعیین نقشه راه پروژه‌های هوش مصنوعی، طراحی آنتن، لینک‌های مایکروویو و سطوح هوشمند قابل پیکربندی مجدد (RIS) برای شبکه‌های 5G و بالاتر، طراحی الگوریتم‌های هوشمند به منظور بهینه‌سازی و نگهداری شبکه‌های مخابراتی و غیره، تعریف کند و با همکاری دانشجویان آن‌ها را توسعه دهد.

اولویت‌های پژوهشی ایرانسل تنها به پژوهش‌های فنی و مهندسی محدود نمی‌شود و از حوزه‌های مختلفی از جمله بازاریابی، دیجیتال و ارتباط با مشتریان نیز در تعامل با فعالیت‌های آزمایشگاه هوش مصنوعی پوشش داده می‌شود.

استراتژی ایرانسل در چند سال اخیر به سمت تبدیل شدن به یک شرکت فناوری‌محور (Techco) از یک شرکت خدمات ارتباط‌پایه (Telco) حرکت کرده است، به طوری که در لایه زیرساخت و لایه سرویس و پلتفرم، قادر به ارائه خدمات متنوعی باشد و زیرساخت دیجیتال کشور را قوی‌تر کند. ایرانسل به عنوان یکی از پیشروان در تحول دیجیتال، برای دستیابی به این هدف، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی و دانشجویان برتر را در دایرانسل، در راستای تحقق این هدف، تمرکز خود را بر حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان و دانشگاهیان برتر قرار داده است.

از سال ۱۳۹۸، مجموعه ایرانسل‌لبز با هدف تقویت ارتباط با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، در تلاش است تا فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای مرتبط را انجام دهد. این مجموعه با همکاری مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، از جمله دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، به منظور تأمین نیازهای بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات تأسیس شده است. هدف اصلی این مجموعه، رهبری در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در خلق محصولات و خدمات مرتبط است. این مجموعه شامل “بخش تحقیق و توسعه”، “مرکز نوآوری ایرانسل” و “آکادمی ایرانسل” است. با ایجاد این مجموعه، ایرانسل به عنوان اولین ارائه‌دهنده خدمات 5G و دارای رکورد در سرعت و تعداد سایت‌های نسل پنج در ایران، به دنبال گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همراه با تحولات دنیای دیجیتال است. هدف ایرانسل این است که با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در زمینه‌های مختلف، ارزش ایجاد کند.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.