فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد که از پایان سال ۱۴۰۳ هیچ همرزمانی از نیروی زمینی بازنشسته نخواهند شد بدون اینکه خانه شخصی داشته باشند. آقای امیر سرتیپ کیومرث حیدری در یک جشنواره مهندسی درباره ساخت و ساز مسکن، پادگان ها و سازه های مختلف که تحت نظارت معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل نزاجا برگزار

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر : 1899
ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد که از پایان سال ۱۴۰۳ هیچ همرزمانی از نیروی زمینی بازنشسته نخواهند شد بدون اینکه خانه شخصی داشته باشند.

آقای امیر سرتیپ کیومرث حیدری در یک جشنواره مهندسی درباره ساخت و ساز مسکن، پادگان ها و سازه های مختلف که تحت نظارت معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل نزاجا برگزار شد، اظهار داشت:

در نیروی زمینی به آنچه که فرمانده کل قوا میخواست در مورد معیشت و به خصوص داشتن خانه برای نیروی زمینی برسیم.

وی افزود: با افتخار باید بگویم که ما برنامه ریزی کردیم تا درباره خانه شخصی یا ملکی برای همرزمانمان در نیروی زمینی انجام شود. بنابراین، از پایان سال ۱۴۰۳ هیچ همرزمانی از نیروی زمینی بازنشسته نخواهند شد بدون اینکه خانه شخصی داشته باشند. با این حال، برنامه ریزی شده است که خانه شخصی یا ملکی برای آنها ساخته شود و آنها هم در این فرآیند مشارکت خواهند داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد:

البته، با استفاده از طرح‌های مسکن ملی که توسط دولت اجرا می‌شود، ما نیز از این پتانسیل استفاده خواهیم کرد. به عبارت دیگر، با همکاری دولت این کار را انجام خواهیم داد. بنابراین، در برخی مناطق، ما زمین هایی را به دولت ارائه کرده‌ایم تا دولت به ساخت خانه برای کارکنان ارتش کمک کند و در برخی مناطق دیگر نیز از توانایی نیروی زمینی ارتش برای ساخت خانه در اراضی خود استفاده خواهیم کرد.

امیر حیدری به این معنی گفت: ما اجازه گرفته‌ایم تا از امکانات ارتش و نیروی زمینی برای کمک به خانه دار شدن کارکنان در نیروی زمینی استفاده کنیم. او بیان کرد که برنامه ریزی شده است تا همه همرزمان و حتی نسل‌های آینده که به نیروی زمینی و ارتش می‌پیوندند، بتوانند خانه داشته باشند. این اقدام به هدف اصلی ارتش که تأمین امنیت پایدار برای جمهوری اسلامی است، کمک می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد که در خصوص خانه‌های سازمانی نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است و بزودی خانه‌های سازمانی ساخته و تحویل داده خواهند شد. او افزود که تا مهرماه سال آینده، خانه‌های باقیمانده نیز ساخته و تحویل داده خواهند شد.

در پایان، جانشین نیروی زمینی ارتش، نوذر نعمتی، درباره فعالیت‌های معاونت مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل در طرح لبیک صحبت کرد. او اشاره کرد که طرح لبیک ۳، یکی از طرح‌های اصلی نیروی زمینی ارتش است که با تصویب رهبری معظم انقلاب شروع به اجرا شده است و در حال حاضر در حال پیشروی سریع این طرح جهادی است.

سردار نعمتی، جانشین نیروی زمینی ارتش، به این صورت توضیح داد: طرح لبیک ۳، که پاسخی قابل لمس به دستورات رهبر معظم کل قوا در خصوص معیشت کارکنان این نیرو است، در حوزه مهندسی به علاوه کارهای عمرانی و افزایش توان رزم، به ارتقای توانایی علمی کارکنان رسته مهندسی می‌پردازیم. در معاونت مهندسی، بیشتر مدیران دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند و در گذشته، سطح تحصیلات کارکنان مهندسی در واحدها و حتی لشکرهای نزاجا نیز به مدرک کارشناسی ارشد و دکتری رسیده است.

وی در مورد پدافند غیرعامل که در کشور سازمانی داریم، اشاره کرد که نیروی زمینی نیز سازمانی برای آن دارد و اساسنامه اصلی آن توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است. تعداد زیادی از دانشجویان مهندسی پدافند غیرعامل از نیروی زمینی تشکیل شده‌اند.

درباره طرح تحول مرکز آموزش مهندسی نیروی زمینی ارتش، وی اظهار داشت:

نیروی زمینی ارتش برای به‌روزرسانی سیستم آموزشی و تحول مرکز آموزش مهندسی، اقدامات گسترده‌ای انجام داده است. در حوزه مهندسی، ما در حال حاضر دوره‌های آموزشی تجهیزات را برگزار می‌کنیم. رشته مهندسی ما در تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به سایر رسته‌ها وضعیت بالاتری دارند و این امر به عنوان زیرساختی مهم برای نیروی زمینی در حال انجام است.

سردار نعمتی اظهار کرد که در نیروی زمینی ارتش، گردان‌های مهندسی را با استفاده از توان علمی به عملیات می‌پردازیم که در چند سال گذشته این کار را انجام داده‌ایم.

سردار نعمتی به این صورت توضیح داد: در چند سال گذشته، ما در نیروی زمینی، سه گروه مهندسی را با هزینه کمتر از ۲۰ میلیارد تومان، به عنوان پادگان‌های خود تأسیس کردیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به طور روز به روز در حوزه مهندسی و رزمی پیشرفت کنیم، اظهار داشت:

یکی از راهکارهای این پیشرفت، فرماندهی و استفاده مناسب از تجهیزات و امکانات موجود است. به این معنی که خود فرد فرمانده، باید هوشمندانه عمل کند.

سردار نعمتی با بیان اینکه هوش مصنوعی در جهان به یک حد خطرناک رسیده است، اظهار کرد: کشورهای جهان امروزه به سمت تقویت قدرت سرباز پیش می‌روند. البته، در نیروی زمینی نیز چنین تلاشی انجام می‌شود و هدف ما، تربیت ابرسرباز اسلامی است. برای رسیدن به این هدف، نیروی مهندسی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود که در گذشته، یک دستگاه جدید برای مهندسی تخریب در نیروی زمینی ارتش وجود نداشت، اما امروزه بیش از ۱۲۰۰ دستگاه تخریبی جدید داریم و تمامی دستگاه‌های مهندسی رزمی در حال استفاده هستند. در این مراسم، تجلیل و قدردانی از برخی از خانواده‌های شهدا و جانبازان مهندسی نیز صورت گرفت. همچنین، امیرسرتیپ کیومرث حیدری به همراه معاونت مهندسی از نمایشگاهی که به منظور نمایش جدیدترین دستاوردهای این معاونت برپا شده بود، بازدید کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.