رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، اطلاعات جدیدی درباره واریز وجه به حساب فرهنگیان ارائه داده است. این واریزها، جزء طرح رتبه بندی معلمان است که به منظور ارتقاء سطح زندگی آنان طراحی شده است. در این طرح، توجه ویژه‌ای به بهبود کیفیت آموزشی نیز معطوف شده است. معاون فنی و

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر : 1408
Teacher rating

رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، اطلاعات جدیدی درباره واریز وجه به حساب فرهنگیان ارائه داده است. این واریزها، جزء طرح رتبه بندی معلمان است که به منظور ارتقاء سطح زندگی آنان طراحی شده است. در این طرح، توجه ویژه‌ای به بهبود کیفیت آموزشی نیز معطوف شده است.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری به صدور احکام رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اشاره کرده و اعلام کرده است که به طور میانگین صندوق بازنشستگی کشوری در سه ماهه مهر، آبان و آذر سال جاری، مبلغ ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده است. همچنین، تا پایان سال، تمامی معوقات ناشی از رتبه‌بندی معلمان پرداخت خواهد شد.

فرهنگیان باید منتظر واریزی جدید باشند

رضا فیضی‌نژاد، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، اعلام کرده است که با اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، آنها بر اساس شاخص‌های تعیین شده در رتبه‌های پنجگانه آموزشیار-معلم، مربی-معلم، استادیار-معلم، دانشیار-معلم و استاد-معلم در رتبه یک تا پنج قرار گرفته‌اند.

اگرچه قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ تصویب شده است، اما در عمل احکام کارگزینی ذی‌نفعان در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ توسط آموزش و پرورش صادر شد. به عبارت دیگر، در این مدت آموزش و پرورش هیچ حکمی برای معلمان صادر نشده و پرداختی انجام نشده است.

حتی افرادی که بین شهریورماه سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، به دلیل عدم صدور حکم کارگزینی با اعمال رتبه‌بندی برای آنها در زمان اشتغال، پرونده‌هایشان که برای برقراری حقوق بازنشستگی به مدیریت‌های استانی صندوق ارسال شده بود، بدون در نظر گرفتن رتبه‌بندی قرار گرفت. اما در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، احکام رتبه‌بندی معلمان اصلاح شد.

با توجه به گفته فیضی‌نژاد و اعلام رسمی آموزش و پرورش، در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۶۲ هزار نفر بازنشسته شدند. اما این قانون ویژه معلمان است و افرادی که در رسته‌های اداری، مالی خدماتی یا اجتماعی فعالیت می‌کنند، مشمول این قانون نیستند. در نهایت، تعداد ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر به نظام رتبه‌بندی معلمان وارد شدند.

با اجرای رتبه‌بندی معلمان، میزان بار مالی ناشی از این اقدام به طور کلی ۲ هزار میلیارد تومان است. به طور میانگین، برای هر فرد باید ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت شود. برای تسویه این معوقات و پرداخت مطالبات معلمان بابت رتبه‌بندی، صندوق بازنشستگی کشوری قصد دارد با همکاری سازمان و برنامه بودجه و در صورت تأمین اعتبار، تا پایان سال تمامی معوقات را پرداخت کند.

فقط تا این مرحله، صندوق بازنشستگی کشوری مبلغی معادل ۳۴۵ میلیاردتومان را به حساب معلمان واریز کرده است. برای معوقات سه ماهه مهر، آبان و آذر ماه سال ۱۴۰۲، میانگین مبلغ واریزی به حساب مشمولان ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان بوده است. این مرحله از پرداخت معوقات، پس از واریز حقوق آذرماه، انجام شده و به معلمان از طریق پیامک اعلام شده است.

با توجه به اظهارات معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری

برخی از معلمان دارای حکم اصلاحی هستند که آموزش و پرورش باید پس از بررسی اعتراضات مجدد، احکام آنها را اصلاح کند. صندوق بازنشستگی کشوری نیز برای این افراد، احکام را مجدداً اصلاح و مبلغ آن را براساس سه آیتم حق شغل، شاغل و فوق‌العاده شغل محاسبه می‌کند. در این محاسبه، حداقل مبلغ مشمولان از ۴۵ درصد حق شغل و شاغل و فوق‌العاده شغل تا حداکثر ۹۰ درصد برای رتبه پنجم متفاوت است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.