وی با اشاره به این موضوع که ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: بخش‌های دولتی پوشش بیمه‌ای مناسبی دارند و ۹۵ درصد هزینه‌های بستری بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی توسط صندوق روستایی تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت می‌شود و تنها ۵ درصد از هزینه‌ها به عهده مردم

تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر : 1761
بیمه سلامت

وی با اشاره به این موضوع که ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: بخش‌های دولتی پوشش بیمه‌ای مناسبی دارند و ۹۵ درصد هزینه‌های بستری بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی توسط صندوق روستایی تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت می‌شود و تنها ۵ درصد از هزینه‌ها به عهده مردم است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت:

در صندوق بیمه همگانی که حدود ۱۷ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، ۵ دهک از این تعداد، که ۱۲.۵ میلیون نفر است، تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند و دولت هزینه بیمه آنها را پرداخت می‌کند و این اقدام مناسبی است که باعث کاهش هزینه‌هایی است که مردم باید پرداخت کنند.

وی افزود: کارکنان دولت، خانواده‌های شهدا، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز جزء افرادی هستند که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و ما خدماتی را برای آنها ارائه می‌دهیم. بیمه سلامت هزینه‌های ۱۰۰ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را پرداخت می‌کند.

ناصحی درباره فرآیند تکمیل طرح نسخه نویسی الکترونیک، به این صورت صحبت کرد:

۹۷ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش نسخه الکترونیک قرار دارند.

وی تأکید کرد که سرعت صدور نسخه الکترونیک بهبود یافته است و تدابیری اتخاذ شده است تا نسخه‌ها به آسانی ثبت شوند و زمان بر نباشد و بیماران در انتظار نمانند. این در ابتدا ممکن است برای جامعه پزشکی سخت باشد، اما در حال حاضر پذیرفته شده است. بیمارستان‌ها و پزشکانی که از نسخه الکترونیک استفاده را نپذیرند، مسئولیت آن به نهادهای نظارتی تعلق دارد و قوانین مربوطه تعیین کرده است که چگونه با این موضوع برخورد شود. دستگاه‌های مسئول در این زمینه باید برای رسیدگی به این موضوع جدی باشند.

ناصحی درباره بیمه درمان ناباروری نیز اظهار کرد: تا دو سال گذشته، هزینه‌های مربوط به درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گرفت، اما در حال حاضر سالانه حدود ۲,۰۰۰ میلیارد تومان برای درمان ناباروری به زوجین نابارور کمک می‌شود.

وی درباره ثبت شیرخشک در سامانه بیمه سلامت اظهار داشت:

وزارت بهداشت و دولت وظیفه ثبت شیرخشک را به بیمه سلامت واگذار کرده‌اند. این اقدام از ماه قبل اجرایی شده است و تصمیم گرفته شده که تا پایان این ماه، سازمان غذا و دارو و سازمان بیمه سلامت به صورت مشترک این کار را انجام دهند. از ماه آینده، ثبت شیرخشک‌ها صرفاً در سایت بیمه سلامت با دستورالعملی ارائه شده توسط سازمان غذا و دارو انجام خواهد شد.

ناصحی افزود: هر فرد با ارائه کد ملی خود، می‌تواند شیرخشک مورد نیاز خود را دریافت کند، به اندازه سهمیه‌ای که برای هر شیرخوار تعیین شده است. توزیع شیرخشک تنها در داروخانه‌هایی صورت می‌گیرد که قرارداد با بیمه سلامت دارند و فقط برخی از شیرخشک‌ها توزیع می‌شوند، نه همه.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.