برای کاهش تنگی نفس و اثرات آسیب‌زا ترکیبات التهاب‌آور، مصرف ماهی‌های غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین، روی، منیزیم، سلنیوم، آهن و ید مفید است. متخصص تغذیه و رژیم درمانی با توجه به افزایش آلودگی هوا، توصیه‌هایی را مطرح کرده است منصور رضایی، این متخصص تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌کند: ماهی را

تاریخ انتشار : شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر : 1537
الودگی هوا

برای کاهش تنگی نفس و اثرات آسیب‌زا ترکیبات التهاب‌آور، مصرف ماهی‌های غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین، روی، منیزیم، سلنیوم، آهن و ید مفید است.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با توجه به افزایش آلودگی هوا، توصیه‌هایی را مطرح کرده است

منصور رضایی، این متخصص تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌کند: ماهی را با شعله ملایم سرخ کنید و برای پختن آن، بهتر است از روش‌های بخارپز، آب‌پز یا تنوری استفاده کنید. همچنین، افزودن چاشنی‌هایی مانند آب لیمو و آب نارنج به ماهی بخارپز یا تنوری، می‌تواند طعم و لذت آن را افزایش دهد.

رضایی همچنین تأکید کرد که چای سبز، با داشتن مقدار قابل توجهی آنتی‌اکسیدان، تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی دارد و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل بیماری‌های مختلف، به خصوص بیماری‌های فصلی و آلودگی هوا، تقویت کند. همچنین، مصرف چای سبز می‌تواند به آرامش و کاهش التهابات و حساسیت دستگاه تنفسی کمک کند. با این حال، باید به این نکته توجه داشت که مصرف زیاد ممکن است ضررآمیز باشد.

او توصیه کرد: مصرف حداقل دو لیوان شیر و محصولات لبنی کم چرب در روز، می‌تواند منجر به کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا بر روی بدن و دستگاه گوارش شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.