با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند اقدامات زیر را انجام دهند: تماس با مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی به شماره ۱۵۶۹ استفاده از سامانه سهام عدالت و سامانه ذینفعان علاوه بر این، واریز مرحله دوم سود سهام عدالت برای عملکرد سال مالی

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 855
dividends

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند،

می‌توانند اقدامات زیر را انجام دهند:

تماس با مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی به شماره ۱۵۶۹
استفاده از سامانه سهام عدالت و سامانه ذینفعان
علاوه بر این، واریز مرحله دوم سود سهام عدالت برای عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ شرکت‌ها از روز پنج‌شنبه آغاز شده است. این سود در دو مرحله واریز خواهد شد، و مرحله اول واریز سود در تاریخ ۳۰ آذر انجام شد.

به گفته رئیس سازمان بورس، در مرحله اول واریز سود سهام عدالت، برای سهامدارانی که پرتفوی سهام عدالت به ترتیب ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند، سودی به مبالغ ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان واریز شده بود. همچنین، برای افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان به صورت علی‌الحساب واریز شده بود. در ادامه، رئیس سازمان بورس نیز تاکید کرده بود که سود به همین میزان در مرحله دوم نیز تا قبل از پایان سال واریز خواهد شد.

در حال حاضر، دومین مرحله واریز سود سهام عدالت از روز پنج‌شنبه از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت، آغاز شده است. سودی که بر اساس پرتفوی افراد متفاوت است،

بر اساس اطلاعیه‌های منتشر شده به شرح زیر است:

سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب مبالغ ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.
افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

سود شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت همراه با سود سهام بورسی واریز شد. در مقایسه با مرحله اول، واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تفاوتی داشت، زیرا سود شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت نیز همزمان با سود سهام بورسی واریز شده است. در پاسخ به یک سوال، رئیس سازمان بورس عشقی اعلام کرده بود که سود شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت با همین سودها پرداخت خواهد شد.

سازمان خصوصی نیز اعلام کرده است که بر اساس تصویب شورای عالی بورس، باقیمانده سود سهام عدالت به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز خواهد شد. این واریز شامل “سود عملکرد شرکت‌های غیربورسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰” و همچنین “باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزادسازی (قبل از ۱۳۹۹)” است. این سودها به حساب سهامداران سهام عدالت واریز شده است. در نتیجه، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه همزمان با واریز مرحله دوم سود سهام بورسی سهام عدالت، سود سهام را نیز به حساب سهامداران واریز خواهد کرد.

به اساس این اطلاعات، از کل مبلغ واریزی توسط شرکت مذکور، مبلغ ۲۵۵ هزار تومان برای سهامدارانی که دارای سهام یک میلیون تومانی هستند و مبلغ ۱۳۵ هزار تومان برای سهامدارانی که دارای سهام ۵۳۲ هزار تومانی هستند، مربوط به سود واریز شده توسط سازمان خصوصی‌سازی است. واریز این سودها حدود ۴۸ ساعت زمان خواهد برد.

علاوه بر این، سازمان سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده است که افرادی که مشکلات حسابی دوره‌های قبل را رفع کرده‌اند، علاوه بر سود فعلی، مبالغ سود دیگری نیز دریافت خواهند کرد که مربوط به دوره‌های قبلی است.

چرا برخی افراد مشمول سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنند؟

بعضی از افراد ممکن است سود سهام عدالت را دریافت نکنند به دلیل دلایلی که پیش از این توسط مدیر پرداخت سود سپرده‌گذاری مرکزی، حسین قشمی، ذکر شده است. این دلایل شامل شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، حساب بانکی راکد، حساب بانکی مشترک با دو امضا، حساب بانکی ارزی، و حساب بانکی بلندمدت است. این دلایل باعث می‌شوند که سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود.

تکلیف افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند چیست؟

با توجه به اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با تماس با مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند یا به سامانه سهام عدالت و سامانه ذینفعان مراجعه کنند.

به سهامداران توصیه می‌شود که از سودجویان مراقبت کنند!
در حال حاضر که بحث واریز سود سهام عدالت به داغی رسیده است، سودجویان نیز از این فرصت بهره‌برداری کرده و در تلاشند تا دامی برای سهامداران بگسترانند. در این زمینه، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در یک اطلاعیه اعلام کرده است که با واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، برخی افراد جنایتکار سایبری با ترفندهای جدید و ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی، به نام “واریز سود سهام عدالت” به مردم کلاهبرداری می‌کنند.

در این پیام‌های تقلبی که به تازگی منتشر شده‌اند، از گیرندگان خواسته می‌شود که برای دریافت سود سهام خود از طریق یک لینک آلوده اقدام کنند. سهامداران باید آگاه باشند که این اقدامات کلاهبردارانه است.

به همین توصیه، جنایتکاران سایبری با طراحی یک پلتفرم جعلی و استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک‌هایی مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی افراد، شرط موفقیت فریب‌خوردگان را به مراجعه به لینک‌ها یا پیوندها درج شده در پیامک‌ها، تلفن همراه آن‌ها را به صفحات جعلی معروف به فیشینگ هدایت می‌کنند.

عملکرد مالی سال ۱۴۰۰ شرکت‌ها، سود سهام عدالت را به پایان رساند و این سود نسبت به دوره مالی قبلی، رشد قابل توجهی داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.